handdator

Visa fullständig version : Goodwill från Möller



Kukan
2014-12-20, 09:16
God morgon på er!

Var till Sthlm förra veckan för att äta julbord och tro det eller ej men trafiken stod still!! Märkligt va?? ;)
Nåja, där i kön så tändes motorlampan och kylfläkten började gå på rus. Jaha tänkte jag, vad hände nu?? Kylfläkten ylade på ända tills man stängde av bilen men startade så fort man startade kärran igen... Nåja det verkar ju vara så att en tempgivare/sensor registrerar ett för högt värde.
Så igår skulle jag fixa detta åt gumman tänkte jag, in till Möller för jag ville veta VILKEN av givarna det var. Kärran (Tiguan TSI 150 -10 rullade in på Expressen och datorn kopplades upp och svaret kom att tempgivare 2 registrerar högt värde sporadiskt. MEN! Sen föll bomben som för en stund kraschade hela tillvaron, det fanns en felkod till...
P0018 eller var det P0016? Hursom givaren för taskig tajming på kam och vev. FÖRBA..... JÄV.. HELV...!!!
Ja det var reaktionen.
Nåja har man köpt en TSI 1,4 så har man, och det kändes plötsligen som allt jobb man lade ner på att hitta en bil med godkänd och komplett service-historik var bortkastad. Tog och började ringa runt bland folk jag känner för och få mer kött på benen då första intrycket från Möller var att "trist grabben men så är det". Kom i kontakt med en mindre verkstad där det fanns gammal Möller-personal som lugnade mig.
Han sa att jag skulle fråga vem som tänkte betala för kalaset... Vips vilken vändning det blev på allt, det började tisslas och tasslas och serviceboken åkte fram och så.... kom inte självaste TOMTEN!!! Jo ta mig faan, "VI TAR PÅ OSS HELA KOSTNADEN OCH FIXAR DETTA"
Plötsligen så fanns det hopp om julefrid igen.
Ok, känns väl kanske så där att viljan inte fanns från deras sida från början men när det väl kom på tal om vem som skulle betala så löste det sig.

Så första julklappen är i hamn, sen om det var tomten eller bara MÖLLER BIL I UPPSALA det lämnar jag hädan men bra blev det. :) TACK!

Detta var bara en reflektion till allt negativ information som florerar om TSI 1,4 och dess kamkedja. Visst, systemet skall ju hitta bristerna innan det går sönder och visst borde man kunna kräva att grejorna ska hålla längre än 7340 mil som i detta fall men.. Bilarna skall byggas med så billiga grejor som möjligt i en hård konkurans med andra så andra har nog också problem som vi VW freaks har missat.

GOD JUL PÅ ER ALLA!!

Kjelle

J.L
2014-12-20, 11:16
Roligt att läsa, härligt när det slutar väl.

God Jul!