handdator

Visa fullständig version : stänga av automatiskt halvljus



G0lf-TDI
2014-12-04, 20:19
Hejsan, Kanske nån här är mera inne på detta med bil el än jag :)

Det är så att jag har en Golf mk4 TDI.... ljusknappen (eller vad den nu igentligen heter) så har följande

En Nolla -> parkering -> sen en logo på en lampa... Då jag nu har i Noll läge så kommer halvljusen på automatisk, Detta skulle jag vilja få bort på nåt sätt. Går detta via VCDS, eller är det bara så enkelt så det går att nypa en kabel bakom knappen ?


så ser knappen ut som jag har. eftersom att jag inte har dimmljus frammåt... Tacksam för svar :)
5182

Danne_
2014-12-05, 14:54
Om man plockar bort kabeln som sitter på stift 3 så kommer halvljuset att slockna.
dock kommer parkeringsljusen fortsätta lysa.
För att släcka dom så får man ta bort kabeln på stift 6. lättast är att försöka pilla ut stiftet och isolera så är det lättare att
återställa den dagen man vill ha tillbaka funktionen.

nivek75
2014-12-05, 23:59
Går att stänga av via vcds
Bara att bocka av Scandinavian Light och bocka i amerikanskt Light istället Obs !!! men då då släcks allt yttreljus på bilen i läge 0

Motorsport utan ljud är som porrfilm utan bild....

Henrik.M
2014-12-06, 10:28
Går att stänga av via vcds
Bara att bocka av Scandinavian Light och bocka i amerikanskt Light istället Obs !!! men då då släcks allt yttreljus på bilen i läge 0


Elektrisk elecentral och programmerings möjligheter över den , kom först på Golf 5.
Dvs på en Golf 4 får du klippa och klistra med kablaget bakom ljusvredet.

lundqvistarn
2014-12-07, 23:55
Lånar tråden lite hur får man bort automatisk halvljus på golf 5an då?
Jag har 0 läge, auto läge, parkerings läge & helljus läge.
Hade velat ha bort halvljuset på 0 läget eller auto läge, då jag kopplat in dimljus i efterhand på separat knapp.

Danne_
2014-12-08, 15:35
På Golf 5 kan du koda bort den funktionen med VCDS.
Och det går även koda så dimljusen lyser per automatik vid lägen 0 och auto.
dock så krävs det ju då att man har dimljusen inkopplade till elstyrdornet.
tror inte att det går att ta bort nå trådar heller bakom ljusomkopplaren för att få bort halvljuset på Golf 5 utan en massa felkoder.

Passatb5.5
2017-01-05, 16:30
Går att stänga av via vcds
Bara att bocka av Scandinavian Light och bocka i amerikanskt Light istället Obs !!! men då då släcks allt yttreljus på bilen i läge 0

Motorsport utan ljud är som porrfilm utan bild....

Tjena king kan du hjälpa mig med samma sak fast till en Passat b5.5 3b6 1.9 tdi 2004?

nivek75
2017-01-05, 19:02
Tjena king kan du hjälpa mig med samma sak fast till en Passat b5.5 3b6 1.9 tdi 2004?

Tjenare. Var i svearike befinner du dig?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

nivek75
2017-01-06, 08:30
Hej har du dimljusen org monterat på bilen?
Då kan man koppla om kablarna så att dom lyser på läge 0.
Mvh Simon


Skickat från min iPhone med Tapatalk