handdator

Visa fullständig version : Startspärr problem.



ZFredde
2014-12-01, 16:36
Min golf 4 gti. Startar och stänger av sig efter 1-2 sek och symbolen med en bil och nyckel blinkar. Bilen fungerade felfritt igår men nu imorse vägra den starta. Vad kan problemet vara? Har testa min reservnyckel och det hjälpte inte. Läste att ibland kan man behöva rycka bort en pol på batteriet en bra stund för att "nolla" och sen se till att batteriet är ordentligt laddat. Och sen slå, på tändningen efter och vänta typ 10 min utan att försöka starta bilen. Har även läst att nån mottagre i låstet som ser ut som en ring brukar paja?

Mvh fredde

ZFredde
2014-12-03, 17:40
Problemet är löst nu iaf.


Skickas via Tapatalk

vfr
2014-12-03, 18:41
Skriv gärna vad lösningen var, så kanske någon annan har nytta av det i framtiden.

ZFredde
2014-12-03, 20:47
Problemet var att stöldskyddet var aktiverat, troligen pga låg spänning lr om nån försökt fiffla. Så det jag gjorde för att få bort spärren var att koppla löst batteriet över natten och ladda det så att alla kretsar tappar minnet. Sen koppla tillbaka och slå på tändningen utan att försöka starta vilket är viktigt. Låt tändningen stå på 10min tills stöldskyddslampan slutar blinka och slocknar sen är det bara vrida på nyckeln och starta bilen.