handdator

Visa fullständig version : Biltemas oljefilter



Nisse
2007-09-01, 14:11
Jag handlade ett oljefilter till min golf3 på biltema och som vanligt skulle jag fylla upp det med olja först men märkte att det inte rann i nåt, däremot så flöt det upp ett svart flag som jag kände på och märkte då att det var ett metallspån modell större så det filtret åkte i soptunnan, i fortsättningen sätter jag nog ribban högre när jag handlar oljefilter, däremot så tror jag fortfarande på oljan.

pekka kiiskilä
2007-09-01, 14:20
Det är ju inte så jätte bra kvalite på deras filter jag har lyckats få en o spricka och en annan började läcka efter några dagar.

larsahl
2007-09-01, 15:54
Det är värt att lägg 50kr extra på ett bättre fiter eller ialf ett minst lika bra men bättre säkerhet på kvalliten. Jag tror inte de har så mkt koll när de tillverkar prylar på biltema allmänt o kontrollerar kvalliten. Dom verkar köra mer kunden får retunera och få en ny produkt o hålla på så tills man får en hel och fungerande.

Marcus
2007-09-01, 21:48
Original VW oljefilter kostar väl ca 70-80kr så varför chansa?

ypzilon
2007-09-01, 22:32
Jag varken förordar eller fördömmer Biltemas filter, men detta testet är lite intressant: http://www.mr2.com/TEXT/oil_filter_test.html

Orginal är ju ALLTID bäst eller hur? =)

VWGolIV
2007-09-01, 22:45
Jag tror ja struntar i den testen som skrevs ovan.

Mycket är bra på biltema men jag gillar inte saker som har gummipackningar och dyl, jag har ALLTID haft otur och fått dåliga saker.

Dåliga saker har varit som jag kommer ihåg.

*Förgasarfotspackning
*Oljefilter till 3 olika bilar
*Torkarblad
*Gummihammare
*Gummibussningar som spruckigt
*Gummislang som höll i 5 mån

Så jag har inte stor erfarenhet av deras gummisaker

Dock köper ja nästan alla mina verktyg där och har hittills inte skadat mig
något större.