handdator

Visa fullständig version : Corrado VR6



corrado 93
2014-11-18, 19:56
Hej
Har problem med en Corrado Vr6. De går inte riktigt rent. Verkar först vara en cylinder som saknas. Det går igång men går bara sämre och sämre.. Till sist är den svår att hålla igång.
Har bytt mycket delar såsom luftmasse mätare, lambda sond, stift, tändkablar, coilpack, tempgivare, kamaxelgivare,vevaxelgivare
Vad göra?
Lars

TheDeadDorkster
2014-11-18, 20:11
Hej
Har problem med en Corrado Vr6. De går inte riktigt rent. Verkar först vara en cylinder som saknas. Det går igång men går bara sämre och sämre.. Till sist är den svår att hålla igång.
Har bytt mycket delar såsom luftmasse mätare, lambda sond, stift, tändkablar, coilpack, tempgivare, kamaxelgivare,vevaxelgivare
Vad göra?
Lars

Första funderingen, har du kollat felkoder?

Dom sakerna jag just nu kan tänka mig:
-Tomgångsmotorn (min ena gick som ett r*vh*l innan jag bytte den och Luftmassamätaren)
-Annars får du kolla vakuumsystemet.

Har du också gjort ett kompressionsprov samt läckagetest?

corrado 93
2014-11-23, 08:52
Har gjort kompressionsprov. Inte helt jämnt men komp på alla cylindrarna. Har bytt luftmassemätare. Tyvärr har inget hjälpt...

- - - Uppdaterad - - -

Felkodsläsare. Får ingen kontakt tyvärr. Har anslutit på de två kontakter som finns vid växelspaken under damasken. Konrakterna verkar helt döda. Vet ngn om man kan läsa av någon annanstans?