handdator

Visa fullständig version : Eberspächer



Hurumpf
2007-08-31, 18:50
Tjena!

Någon som har en "Eberspächer" i bilen?
Jag har en men har inte en aning om hur den fungerar någon som kan förklara...

Det sitter en "klocka" framför växelspaken, och någon/några sladdar är urkopplade bakom sätet, där "brännaren" sitter... (Benzin/Bensin).

Om den fungerar och allt e kopplat är det bara att vrida lite på "klockan" då så att den startar?...


//Micke

Hurumpf
2007-08-31, 18:52
Är en Pickup (Caddy -89)

Mini_me
2007-08-31, 19:10
"Klockan" är en timer/klocka. Du borde ha en visare och en ...typ visare men som är bredare som du ställer på den tid på dygnet du vill att den ska starta. Sen när dn riktiga visaren kommer dit så ska den starta...dock om den inte har varit igång på länge så brukare brännare mugga ihop..dvs den kanske inte kan starta.

Bästa är att ta ur den och sätta i nya saker (brännare mm) och sen köra den i bänk och bränna ur den.

Men startar den så JIPPIE! för det är sjukt skönt med varm bil på morgonen=)=)

Hurumpf
2008-01-03, 18:45
"Klockan" är en timer/klocka. Du borde ha en visare och en ...typ visare men som är bredare som du ställer på den tid på dygnet du vill att den ska starta. Sen när dn riktiga visaren kommer dit så ska den starta...dock om den inte har varit igång på länge så brukare brännare mugga ihop..dvs den kanske inte kan starta.

Bästa är att ta ur den och sätta i nya saker (brännare mm) och sen köra den i bänk och bränna ur den.

Men startar den så JIPPIE! för det är sjukt skönt med varm bil på morgonen=)=)

Har glömt att jag postade detta meddelandet för ett tag sedan men är nu aktuellt igen när snön börjar komma... Vart köper man nya delar?

MVH /Micke

Finn
2008-01-03, 21:10
KGK säljer väl Ebersprächer? Jag kan vara ute å cykla nu men kolla :)

Henrik.M
2008-01-03, 23:14
KGK säljer väl Ebersprächer? Jag kan vara ute å cykla nu men kolla :)

KGK kränger WEBASTO.

Ebersprächer kränger Ebersprächer & har även support på dom.
http://www.eberspaecher.se/

ÅF för eber : http://www.eberspaecher.se/servlet/PB/show/1028321/AFlista.pdf

Finn
2008-01-04, 00:39
Crap. Va ju värt en chansning iaf ;)