handdator

Visa fullständig version : Konstiga elfel Caddy 2002



ranchn
2014-11-11, 21:04
Hejsan alla kunniga.
Har tittat runt nu, men har egentligen inte svar på mina frågor. Dock så kan det bero på min dåliga sökvana :-)

Jag har köpte min Caddy 14,4 16V -02 skåp här om dagen. Den har rullar 14500 mil.
Riktigt fräsch förutom följande fel som jag misstänker hänger ihop med varandra.

Fel-1 Ljusvredet funkar inte. Det går ej att enbart få parkeringslyset att lysa. Helljuset fungerar, men när jag har vredet i läge 1 så tappar jag instrumentbelysningen när jag slår om till helljus.

Fel-2 Använder jag vindrutetorkaren bak så slutar den aldrig torka, utan kör på intervall tills jag stänker av motorn.

Fel-3 Centrallåset funkar inte. Jag har bytt batteri i dosan/nyckel och den lyser rött när jag trycker på den.
Det går heller inte att låsa manuellt med nyckel i dörren.

Jag har beställt ett nytt ljusvred och jag letar även efter multispakarna för hel, halv, blinkers och torkare.
Men jag har fått en känsla av att det kan vara något annat. Googlade och fock en del svar om att det kunde vara tändningslåset.

Vad tror ni och hur ska jag gå till väga?
Jag lär ju inte få den genom besiktningen ifall inte parkeringen kan vara tänd utan att halvljuset är på.

Jag vore oerhört tacksam om alla tips och idéer.

Mini_me
2014-11-11, 22:10
Inte själva tändlåset som pajar utan "rosen/ k-plattan" bakom. Har du en vit har du en gammal , har du en svart har du en nyare (Men kan vara trasig för det)

Dina andra fel verkar du ha gissat rätt på , ljusvred brukar paja.

Mini_me
2014-11-11, 22:15
http://www.volkswagengolf.se/viewtopic.php?t=6105

ranchn
2014-11-11, 23:07
Tackar. Vilken bra respons!
Så ljusvredet kan orsaka fel 1 medan tändningslåset kan orsaka fel 2 och 3?
Blir att gräva fram mina avdragare och testa.
Tror ni multispakarna är slut?