handdator

Visa fullständig version : Bromsljuset lyser inte...



HenrikLundin
2014-11-02, 11:36
Hej. Som rubriken lyder, får inte mitt bromsljus att lysa. Fick det att lysa då jag jumpra/la ström mellan polerna. Så jag köpte en ny bromskontaktsgivare. Montera dit utan någon förbättring. kan skiten jag fått varit trasig? Ska jag öppna upp den och testa lägga mellan?

Efter det har jag bytt alla säkringar. Då menar jag alla. Sen stämmer inte min servicebok mot det jag har.. där det står att det ska vara tomt sitter det säkring med ström. Och där det ska vara säkring är det tomt. Grattis!

Har även bytt lampor. Så där sitter nya fräscha.

Skulle vara kul att få till ljuset då jag höll på att få en kyss i arslet pga att mina ljus inte lyser vid inbromsning.

Har för övrigt en Skoda Octavia GLX -97

tobbetdi
2014-11-02, 18:00
På tex Audi A6 har jag bytt en hel del mittre bromsljus. Orsak att de pajar eller att kablar/kontakt ärjar sönder. Samma fel på din med?

Ang bromsljuskontakt så har jag varit med om att det finns olika varianter.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

HenrikLundin
2014-11-02, 20:41
På tex Audi A6 har jag bytt en hel del mittre bromsljus. Orsak att de pajar eller att kablar/kontakt ärjar sönder. Samma fel på din med?

Ang bromsljuskontakt så har jag varit med om att det finns olika varianter.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Jag beställde enligt vad mekonomen rekommenderade. Gick även efter skrotens artikel nr. Då stämde den delen jag beställde.

Måste testa fulkoppla igen.

HenrikLundin
2014-11-03, 22:04
Mekonomen säljer en kontakt som inte fungerar på bilen. Så jag lagade den gamla...