handdator

Visa fullständig version : Coilover



Rusbe
2014-10-17, 19:58
Hejsan, har någon här på forumet Bilsteins höjd-/sänkbara coilovers på sin bil och kan ge feedback på hur det är? Har köpt det, men inte monterat ännu :-).

Lillen
2014-10-19, 17:47
Vilken modell av Bilstein är det?
Rent generellt ÄR Bilstein bra grejer.

Rusbe
2014-10-19, 18:22
Modellen har utgått. De ställbara fram i höjdled, bak är fast höjd. Min bil är idag sänkt 45 mm med org.dämpare och det märks! De arbetar i bottenläget hela tiden. Kan ju bara bli bättre det! Tänker på hårdheten bara, får liksom inte bli tokhårt! Men som sagt idag är bilen stötig och det märks att dämparna inte hinner med.

Rusbe
2014-10-23, 21:49
Hej har fått hem sakerna idag. Har tidigare suttit på en golf 4 tdi, men det ska väl inte spela någon roll hoppas jag? Modellen heter, fram VE3-4694 och bak BE5-6145. Fram ser det ut att passa, men bak blir jag inte klok på? Verkar som att det finns 2 typer av infästningar i stötdämparlagringen i karossen? Stötdämparen som jag fick till bak ser ut så här, kommer den att passa. På min bil ser det ut som bara en "pinne" i stötdämparlagringen och på den jag har fått är det en "klump" med pinnbulltshål, lika där nere? Någon som vet något om passbarheten?

Rusbe
2014-10-23, 22:30
Har kollat runt lite, verkar vara så olyckligt att det är till en 4wd! Typiskt!