handdator

Visa fullständig version : Webastovärmare Transporter T5 -06



Jonny
2014-09-21, 18:12
Hej! Jag har problem med min Webasto thermotop C:confused:. Den vill ej starta med tiduret som sitter i taket förmodligen orginalmonterat, jag har demonterat detta och mätt på de olika kablarna där 4 st en är +, en är minus, och en är det ca 10 v på innan man trycker på knappen för låga, då sjunker den till ca 4 volt ett tag, en kabel är det cirka o volt på jämt. Är det nån som vet om detta är bus kablar eller om de styr relät för fläkten direkt och isåfall var sitter detta relä.
Jag har haft problem med matningsspänningen till själva värmaren tills idag, jag hittade en förgrening under förarstolen som lossat och åtgärda detta och har även hävt blockeringen värmaren hamnat i pga spänningsfel. jag har även raderat felkoderna i värmaren som nu inte skickar några sådana, men den j......en:mad: vill likförbannat inte gå. det kommer inte så mycket som ett knäpp ur den när man försöker starta den. Har inte provat om den startar med motorn när det blir kallt (+ 5grader), men den ska väl gå på tiduret fast det är ca 12 grader varmt här. Nån som vet om dessa tidur brukar gå sönder, konstigt när det varken går att starta kupefläkten för eftervärme eller värmaren med det. Vore värmaren paj skulle det väl iallafall gå att starta kupefläkten med det.

Tacksam för svar!:)

Jonny

Jonny
2014-09-27, 19:21
Kan meddela att jag nu raderat alla gamla felkoder, demonterat värmaren och kontaterat att cirkulationspumpen är det avbrott i motorn på och förbränningsluftsfläkten är det motstånd i men vill ej gå ändå. det går att rotera den lätt. Men nu har jag hittat en komplett enhet på Laga .se och beställt denna och hoppas att den fungerar. Skam den som ger sig.