handdator

Visa fullständig version : Nån som har kört en Fabia RS Tdi -04



Kim
2007-08-29, 21:06
Jag va med en kompis o kikade på en Fabia RS -04. Allt va helt ok men ljudet från turbon va ju bara för mycket, det ven om turbon bara man nuddade gasen, allt va orginal enligt ägaren. Har kört Golf IV med samma motor dom har varit helt tysta. Kan det va nå läckage eller ska den låta så?

Mini_me
2007-08-29, 21:18
Ja allså det kan ju ha blivit nåt fel när dom montera över motorn från Golfen ;-P (Samma motor)

Nämen seriöst...lite viner dom men inte JÄTTE mkt...kan vara ett trasigt grenrör eller nåt packning...men mkt svårt att svara på om man inte hör ljudet själv...min verkare har en Fabia RS och den har han inte sagt nåt om Turbo ljud...och den är chip smekt=)+at han är en gnällig jävel =)

tjipp
2007-08-29, 21:18
Har en 06a och ja det viner/visslar friskt (även från riktigt låga varv)

Joda
2007-08-31, 21:27
Flera modernare VAG-dieselbilar låter alldeless för mycket enl mig. Knackande, vinande och ett jäkla växlande. Nä!! Tur att man har råd att köra VR6:a Lugn och fin gång!

Jag provkörde en helt ny Octavia Scout TDi. Tom för mycket ljud där.. EN Audi A6:a är helt ok. Där har de lyckats att ljuddämpa bort det mesta. Men det kostar ju därefter.

För övrigt så ska min chef sälja sin Fabis RS. Tror det är en -05 med 2700 mil på mätaren. Silvermetallic... har för mig att han vill ha strax under 100kkr. Det är ju ett kanonpris. (Det kan ju varit ett kompispris också, efterssom att jag är den bästa arbetaren!! : )

Hör av er till mig om ni är intresserade. 0707-564942
/Johan