handdator

Visa fullständig version : Kufatec fiscon basic plus. passat 2011



tmk86
2014-09-14, 11:27
Hallå,

Tänkte kolla om någon vet om jag kan använda blåtand på min RNS510, jag ser ikon på media gränssnitt att det står BT-audio. och i Setup att det är i bockat audio straming BT-audio. Några på Forumen här har även skrivit att det skall ligga någon modul under passegerarsätten om de finns blåtand för RNS510 då antar jag att det inte finns någon original blåtand.

Jag får dock upp Kufatec Fiscon när jag bläddrar via färddatorn, enligt bilfirma jag köpte bilen hos sa att det var original blåtanden som satt i. Frågan är jag får ingen bra ljud i högtalarna när jag streamar musik via blåtand.
Har googlat lite då får jag upp det att man måste uppdatera firmware samt kabel på Kufatec Fiscon modulen. Just nu får jag bara mono-ljud när jag streamar musik via blåtand.

Frågan då kan jag byta firmware själv och ljud kabeln?

Henrik.M
2014-09-14, 11:53
Kufatec Fiscon är eftermonterat blåtand som är orginalanpassat.
Dvs det är EJ fabriksmonterat.

Är nog denna som sitter i din bil : http://www.m-sjoberg-ab.se/pdf/prodblad/HFVW02_OnCarDisplay_produktblad_130304.pdf

Skrivet på forumspringaren.

tmk86
2014-09-14, 12:00
okej, då ska jag höra med m-sjöberg om dom kan fixa lite bättre ljud i bilen.
Men frågar kvar står varför jag inte kan använda den blåtand som finns i RNS510.
Där står det ju BT-audio...

Henrik.M
2014-09-14, 12:27
Ang kufatec och ljudproblemen , läste du verkligen igenom hela pdf:en jag länkade till?
Om inte , läs sidan 2 punkt 6 så har du svar på din fråga. ;)

Vill du trots det uppdatera mjukvara finns det här under OnCarDisplay med
Parrot teknologi och programvara:http://www.m-sjoberg-ab.se/parrothandsfree_infodisplay.htm

Ang BT i din RNS så är den ej tillgänglig om du inte har ett fabriks monterat telefonstyrdon , lättats att se det är som sagt att kika under passagerarsätet ifall det sitter ett telefonstyrdon.
i ditt fall misstänker jag starkt att det inte gör det.
RNS har mao inte inbyggd blåtand utan du behöver ett externt styrdon.

tmk86
2014-09-14, 21:34
Haha....okej nu fattar jag :o. hmm vad tycker du att jag ska göra då? Uppdatera befintliga eller installera nytt styrdon.
Man vill ju få det att funka, men det går ju köra med AUX-in tillsvidare:eek:

tmk86
2014-10-02, 16:48
Du Henrik. Jag har nu råkat ut för parkeringsskada på passten.
Den har varit in på Plåtverkstaden och nu när den var tillbaka så fungerar inte förbannade blåtanden!!!:mad:
Ringde dom direkt, men dom vill inte känna sig vid att dom har gjort nåt med batteriet. Jag misstänker att dom har gjort bilen strömlöst när dom höll på byta bakskärmen.
Jag hittar blåtanden via telefonen och kan skriva in lösen osv. men från inte upp något på displayen på instrumentpanelen.
Vet du eller någon om det behöves kodas om eller nåt. Var in till VAG och en snäll kille där kopplade upp sig och sa allt ser bra ut.
Men han fick inte ingång det....behövs blåtandsmodulen kopplas ur och in igen?:rolleyes:

Henrik.M
2014-10-02, 17:04
Blåtanden brukar inte lägga av bara för att bilen varit strömlös.
Har du android telefon , klicka i rutan att enheten ska vara synlig under blåtandsintällningar.
Har du iPhone så ta bort enheten ur telefonen , slå av/på blåtand i telefonenoch prova para om igen.

Gör parkopplingen via bilen mot telefonen. (Bilen söker telefonen).

Funkar inte dessa råd , teste med en annan telefon och samma procedur.

Skrivet på forumspringaren.

tmk86
2014-10-02, 17:09
Jag har testat med både Android och iPhones. funkar inte!
Frågan är ska jag inte kunna se Blåtands Menyn på displ- på instr panelen, den är borta nu.

Henrik.M
2014-10-02, 19:54
Jag har testat med både Android och iPhones. funkar inte! Frågan är ska jag inte kunna se Blåtands Menyn på displ- på instr panelen, den är borta nu.

Du ska kunna se menyn på instr panelen.
Så svaret är : Ja.

Bläddrat "vänster-vänster" med rattknappen? (telefonmeny)

Skrivet på forumspringaren.

tmk86
2014-10-03, 13:11
Nej, hittar ingen meny längre, där på instr panelen. den har legat där tidigare innan den gick in på plåtverkstaden.
Har boka in en tid oss lokala VW-verkstad nu. Dom måste köra en riktigt felsökning på den, kodning osv.
trist!