handdator

Visa fullständig version : DCC i GTI mk7 och sound actuator



kotten
2014-08-28, 23:58
Körde nya Seat Leon Cupra häromdagen och blev positivt överraskad. När man tryckte in cupra mode så blev det lite fränare ljud i kupen, konstgjort iofs men helt ok ändå.

Ni som har GTI med DCC, har man detta konstgjorda ljud även i GTI´n om man ändrar till det tuffaste läget på DCC´n?

Alle47
2014-08-31, 11:02
Om det är lika lösning som på mk6 gti och R så kopplade jag precis ur min. Ljudet är absolut inte fränt i mina öron, klart skönt att slippa

Blåbäret
2014-08-31, 12:19
Ljudet låter bara när man har valt "sport mode" i drive mode select. Det låter inte ifall man t.ex. kör med chassit i normal läge och bara petar in sportläget inför en omkörning. Kort sagt så låter högtalaren inte under normal vardags körning.

Jag håller med om att ljudet mest låter konstlat och absolut inget som jag skulle betala extra för att få. Men det är enkelt att koppla ur högtalaren, bara att lossa en kontakt. Dessutom så har jag sett på utländska sidor att man kan ställa ljudstyrkan från högtalaren genom VCDS så att det inte blir lika påträngande.

Peter-C
2014-08-31, 12:50
Jag har justerat Min Golf 7 R med VCDS.


A9 Struct. Borne Sound
Adaptation 10
Select "Channel of structure borne sound actuator"
Std value 100% Changed to 80%



Använd föreslagen secutity kod.

Värdet är justerbart ner till noll. I R:en låter den riktigt trevligt men för högt i standard mode.

/Peter

kotten
2014-09-01, 11:06
jag tyckte också att den lät klart trevligt i Cupran, visst är det konstlat men ok ändå.

kotten
2014-09-01, 13:07
kan du inte berätta lite mer exakt vad detta är för saker som du konfat?

•A9 Struct. Borne Sound
•Adaptation 10
•Select "Channel of structure borne sound actuator"
•Std value 100% Changed to 80%

Peter-C
2014-09-01, 19:10
kan du inte berätta lite mer exakt vad detta är för saker som du konfat?

•A9 Struct. Borne Sound
•Adaptation 10
•Select "Channel of structure borne sound actuator"
•Std value 100% Changed to 80%

Jodå, har konfigurerat lite till. PM:ar dig dessa.

/Peter