handdator

Visa fullständig version : Eftermontera dragkrok GTI MK7



Barrett
2014-08-28, 16:07
Hej!

Skull behöva få dit en dragkrok på min bil. Lyckades tyvärr inte få med det när ja köpte den...

Någon som kan rekommendera något fabrikat & verkstad i sthlm som kan fixa. Ska givetvis bara demonterbar krok. Vad jag förstått måste det göras ingrepp i plasten bak?

Tacksam för tips!

Barrett
2014-09-05, 10:40
Ingen som har erfarenhet av att lämna iväg sin bil för montering av dragkrok och kan rekommendera vilka som gör bra jobb?

Fredrix
2014-09-05, 10:54
Har du kollat upp originalkrok ?
Känns väl som det bästa alternativet på en så pass ny bil.

https://www.youtube.com/watch?v=zdjyirbaQP0

Barrett
2014-09-05, 11:26
Svaret jag fått från VW är att det inte verkar gå eftermontera den varianten. Utan det är avtagbara varianter som erbjuds. Kostar hos VW verkstad 14'700:- för original avtagbar (inte infälld variant) och 11'600:- för Westfalia.

a128
2014-09-05, 11:33
Köp en sats och montera själv
http://www.ebay.de/itm/Anhangerkupplung-BOSAL-ORIS-abnehmbar-VW-Golf-VII-Fliessheck-Elektrosatz-ABE-/400753764125?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AVW|Model%3AGolf+VII&hash=item5d4ec9271d#vi-ilComp

:cool:

Premis
2014-09-05, 12:53
Svaret jag fått från VW är att det inte verkar gå eftermontera den varianten. Utan det är avtagbara varianter som erbjuds. Kostar hos VW verkstad 14'700:- för original avtagbar (inte infälld variant) och 11'600:- för Westfalia.

Det är väl inte så långt ifrån vad det kostar att beställa med från början? Bara att boka in?

Blåbäret
2014-09-05, 18:29
Det är väl inte så långt ifrån vad det kostar att beställa med från början? Bara att boka in?
Nu uppfattade jag att frågan gällde att sätta krok på en redan färdig bil och då har man inte så mycket val. Ska man beställa en med krok från fabrik så väljer man så klart till "dragpaket" för 7 500 kr. Då ingår manuellt infällbar dragkrok, backkamera, lastrumsmatta, lastrumsväska, första hjälpen kudde och reflexväst. Och eftersom detta paket är så pass prisvärt så är nog marknaden för andra alternativ liten.

Men kostnaden 15 tusen för en originalkrok är nog tyvärr normalt. Jag vet att på Skoda Octavia så kostar det kring 11 tusen för att låta verkstaden montera dit en avtagbar krok inklusive omprogramering av bilen.

Crippep
2014-09-08, 12:21
tänk på att du måste montera en orginal krok typ westfalia som är typgodtjänd, moterar du även en sån så synd det inte att du har en krok, betalade 11700 kr för min krok, nackdelen är att varesig mk6 eller mk7 är förberedd för elen till drag, så dom måste dra fram kabelaget till instrumentpanelen där av det höga priset.

jag skulle alla gånger låta vw göra jobbet! då vet man det blir rätt med elen/canbusen o man har bra garantier o bättre marknadsvärde med orginalgrejer