handdator

Visa fullständig version : Golf II avdragen hjulbult bak, ryckig gång.



Crippep
2014-08-26, 20:47
Har precis blivit ve en golf 2a som ena hjulbulten höger bak är avdragen på, någon som har tips på hur man får ut den enklast, tänkte själv bara byta nav.

Sen går den lite ryckigt hostigt, är en 1.6l förgasare tror jag, inte kollat så mycket [emoji12] nåra snabba tips på vad de kan vara?

Petta77
2014-08-27, 16:33
Har precis blivit ve en golf 2a som ena hjulbulten höger bak är avdragen på, någon som har tips på hur man får ut den enklast, tänkte själv bara byta nav.

Sen går den lite ryckigt hostigt, är en 1.6l förgasare tror jag, inte kollat så mycket [emoji12] nåra snabba tips på vad de kan vara?

Bulten sitter väl i trumman?

Crippep
2014-08-27, 16:34
Njae den sitter väl i navet?

salmiakboven
2014-08-27, 16:42
Om det är trumbromsar så sitter de i trumman. Är det skivor bak sitter de i navet.

Ang. rykigheten. Kolla skick på tänddelar, fördelarlock och brytare etc. Kontrollera vacuumslangar kopplade till förgasaren också.

Lillen
2014-08-27, 16:48
Spelar ingen roll med trumma eller skiva.
Är ju svinenkelt att ta loss , bara lossa hjullagret och dra ut.
Sedan svetsa på något på bulten och gänga ut.
I nödfall byt delen om man inte får ut den.

Ryckig gång , kolla förgasarfoten!

Crippep
2014-08-27, 17:40
Ok tack [emoji2] tur att brorsan har en resevdels bil att plocka av.

Ska kolla alla slangar o foten när jag får tid, tänkte ändå göra service med tändelar olja o alla filter, även byta alla remmar på den då det inte finns nån dokumentation på nå kammrems byte.

Ni som har dessa bilar vad använder ni för olja?

Crippep
2014-08-27, 23:45
Någon som vet hur man kopplar in halvljus automatik på en tysk importerad bil? Räcker det med att ta en bygel från en svensk bil?