handdator

Visa fullständig version : Tillvalsfrågor Passat Alltrack



Cullberg
2014-08-23, 13:13
Har börjat spana lite på en ny Passat Alltrack. Då jag cyklar en hel del MTB så vill jag gärna har rails, tyvärr finns inte detta på Golf GTD :(

Men då har jag lite funderingar på utrustning.

Vad är skillnaden på Klädsel Nappa och Vienna?

Vad innebär Mobiltelefonförberedelse Plus?

Elektrisk öppning på bakluckan, bra eller inte?

Lastsäkringspaket, något att ha?

Dynaudio kostar 11.200:- är det såååå mycket bättre än Volkswagen Sound?


Eftersom RCD510 ingår i dragpaket så antar jag att man inte gärna väljer till RNS510 för 13.100:- utan sätter i denna i efterhand isåfall....

Finns det Media in för iPhone 5?

Haugeman
2014-08-24, 11:40
Jag har lånat morsans citroen c5 några ggr med elektrisk baklucka. Har flertal gånger kommit ut och hittat hilen med bakluckan på vid gap då man kommit åt knappen i fickan.

Kolla priset på rns510, vag skall väl ha 30 papp för en lös. Så hittar du inte en lös till billigare peng än säg 10-12000 så hade jag lagt till det och fått det färdigt monterat och klart.

Amazonas
2014-08-24, 13:05
Elektrisk öppning på bakluckan är guldvärt, haft det på de tre senaste bilarna och vill inte vara utan det igen. Aldrig öppnat den av misstag heller.
Skippa RNS510 och lägg de pengarna på Dynaudio istället. Skulle du känna behov kan du eftermontera rns510 billigare senare. Dynaudio är helt klart bättre än volkswagen sound. De kan man i så fall skippa och bara köra std annars.
Annar är det bra att lägga till förlängd nybilsgaranti eftersom de har en förmåga att släppa galven ;)

Marcus
2014-08-24, 17:47
Passat Alltrack är troligen marknadens absolut mest prisvärda bil.
Jag antar att du vill ha sportstolar (baserat på GTI-intresset...) och då är det endast Nappaläder som gäller dvs Sportstolar med läderklädsel Nappa. Läderklädsel Vienna finns endast till de så kallade "komfortstolarna", dvs stolarna utan sidostöd, stolar för "storväxta". Vienna och Nappa är gissningsvis olika lädersorter, men som vanligt är det inte fullständigt beskrivet i Volkswagens produktinformation.

J.L
2014-08-24, 20:07
Kläderklädsel Vienna

Låter snyggt :cool:

Marcus
2014-08-24, 22:00
Sorry :roll eyes:

Cullberg: Varför väljer du inte R-Line framför Alltrack - om det var GTD som var ursprungsönskemålet?

Cullberg
2014-08-24, 22:52
Sorry :roll eyes:

Cullberg: Varför väljer du inte R-Line framför Alltrack - om det var GTD som var ursprungsönskemålet?

Är det vanliga Passat Premium R du menar? Fick för mig att det var lagerbilar, men de kanske går att nybeställa också?

Marcus
2014-08-24, 23:08
Ja, menar vanlig R-Line med Premium-paket (Premium R). Det finns säkert vissa kampanjpriser som endast gäller lagerbilar, men eftersom du kan bygga en R-Line med Premium-paket på volkswagen.se så kan jag inte tänka mig att VW endast säljer lagerbilar. Dock verkar det som sagt bli annat pris om man specificerar själv, se exempel på grundutförande:

Passat Variant Masters/GT
Motor
Passat Variant Masters 2.0 TDI 4MOTION BlueMotion Technology 130 kW (177 hk) 6 vxl DSG
322 900 kr
Exteriör
Deep Black Pärleffekt
6 700 kr
Interiör
Black
Sportpaket Läderklädsel Nappa för 18 tums fälgar
Hjul
Lättmetallfälgar 18 tum Mallory
6 200 kr
Tillval
R-Line
Premium R
-10 000 kr
Premiumpaket
Fordonsverktyg och domkraft förstärkt
Parkeringssensorer fram och bak
Styrnummer för tillvalsutrustning

Totalt 325 800 kr

Cullberg
2014-09-03, 19:40
Vad säger ni om akustikrutor?
Någon säger att det kan ge sämre mottagning på mobilen?

GTI G60
2014-09-03, 20:37
Webasto.
Drag.
Elbaklucka.
Solskydd i bakdörrarna.

Det är väl några måsten.....

Jag använder aldrig lastsäkringsprylarna på skodan...

Men är det inte roligare att beställa nya Passat, för det är väl inte den du tänkte köpa....

Marcus
2014-09-03, 21:37
Säkert kul med nya Passaten men den blir väldigt mycket dyrare än utgående version i motsvarande utförande. Utgående version i R-Line/Alltrack utförande är galet prisvärd.

Ghost RS
2014-09-04, 09:44
Kör på en R-Line, Grymt mycket snyggare och ligger ju i samma prisklass om jag inte är helt ute och cyklar? (kanske skiljer några enstaka kronor)

Måsten är:
Elektrisk baklucka
Dragkrok
Solskydd (tonade rutor)
Xenon/Bi-Xenon
AWD?

Har nyss köpt en Passat r-line (2010) med bla elektrisk baklucka.
Tyckte det var lite "töntigt"-onödigt först men efter att jag haft bilen i snart 3 veckor så inser jag mer & mer att det är fasiken bland dom bästa utrustningarna jag har haft på en bil någon gång.

Marcus
2014-09-04, 09:54
Nu finns inte längre erbjudandet på Passat R-Line 2,0 TDI 177 DSG6 4Motion kvar och man säljer endast lagerbilar av utgående generation Passat Variant, förutom i Alltrack-utförande.

Cullberg
2014-09-04, 11:26
Det är nog ändå Alltrack som jag är intresserad av, jag tycker R-Line är för lika vanliga passaten... Kanske bara är jag. Men då är gamla R-line snyggare...

Marcus
2014-09-04, 11:30
Vad säger ni om akustikrutor?
Någon säger att det kan ge sämre mottagning på mobilen?

Jag vet inte hur akustikrutorna är uppbyggda, men om det inte finns något skikt av metall mellan så borde det väl inte påverka mottagningen för i hem och kontor är det ju ofta treglasfönster och jag kan inte påminna mig att det märks som sämre mottagning på mobilen på något sätt. Jag skulle helt klart välja akustikrutor, härligt med högre ljudkomfort.

Marcus
2014-09-04, 13:23
Kör på en R-Line, Grymt mycket snyggare och ligger ju i samma prisklass om jag inte är helt ute och cyklar? (kanske skiljer några enstaka kronor)

Måsten är:
Elektrisk baklucka
Dragkrok
Solskydd (tonade rutor)
Xenon/Bi-Xenon
AWD?

Har nyss köpt en Passat r-line (2010) med bla elektrisk baklucka.
Tyckte det var lite "töntigt"-onödigt först men efter att jag haft bilen i snart 3 veckor så inser jag mer & mer att det är fasiken bland dom bästa utrustningarna jag har haft på en bil någon gång.

Bi-xenonstrålkastare med LED-varselljus är standard på Alltrack Premium.
Lättmetallfälgar Canyon 18 tum tycker jag hör till en Alltrack. Kanske de snyggaste fälgarna VW har just nu. Skulle vilja ha dom på min bil... :)

Ghost RS
2014-09-04, 14:26
Bi-xenonstrålkastare med LED-varselljus är standard på Alltrack Premium.
Lättmetallfälgar Canyon 18 tum tycker jag hör till en Alltrack. Kanske de snyggaste fälgarna VW har just nu. Skulle vilja ha dom på min bil... :)


Jaha ok miss av mig :P
Ja Canyon fälgarna är riktigt snygga inge snack om saken.

Jag förstår även vad du menar när du skrev att du inte tyckte R-line gör så stor skillnad.. På nyare modellerna (11-14) så håller jag med dig. Tycker dom har förstört den lite..
Jag själv har ju 2010 och där tycker jag det är en jätteskillnad mellan vanlig & R-line

Marcus
2014-09-04, 14:51
Men om man tittar framifrån och jämför en vanlig Passat GT 2014 med en Passat GT R-Line 2014 så ser den senare mycket "biffigare" ut tack vare annan front samt sidokjolar.

Peter-C
2014-09-04, 18:06
Vad säger ni om akustikrutor?
Någon säger att det kan ge sämre mottagning på mobilen?

Min kollega har just köpt en ny sådan som levererades innan semestern. Ganska komplett spec…. bl.a. akustikrutor. Det beställdes även yttre telefonantenn för säkerhets skull, han kan inte säga om det är någon skillnad när vi pratade om det idag (har ej använt ytterantennen än).

Man sitter fint i de snygga nappaläder sätena:).

/Peter

Cullberg
2014-09-04, 18:14
Min kollega har just köpt en ny sådan som levererades innan semestern. Ganska komplett spec…. bl.a. akustikrutor. Det beställdes även yttre telefonantenn för säkerhets skull, han kan inte säga om det är någon skillnad när vi pratade om det idag (har ej använt ytterantennen än).

Man sitter fint i de snygga nappaläder sätena:).

/Peter

Trevligt, vet du vad han tog för spec?

Peter-C
2014-09-04, 18:31
Trevligt, vet du vad han tog för spec?

Kolla PM :).

/Peter