handdator

Visa fullständig version : Värmereglage, transporter -06



Ingo
2014-08-22, 19:20
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/08/22/e51a38601127a936ad1b8a2bc74687fb.jpg

Jag kan inte ställa spjället vägrätt till höger alltså luft ur munstyckena rakt mot kroppen, ratten liksom kärvar både innan och efter men går att tvinga till läget dock kommer det minimalt med luft. Alla andra lägen funkar.

Nån som vart ut för nått liknade eller har förslag på lösning?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Mini_me
2014-08-23, 09:25
2 möjliga fel:

1: Vajern som går från det reglaget är defekt , dvs den är kinkad och drar / trycker ej som den ska (Detta kan vara ett efterfel från punkt 2)

2: Själva spjällhuset under brädan kärvar (Inte helt ovanligt) och behöver bytas (Eller smörjas men det har inte gett tillräckligt bra effekt tycker vi , risk för att fel återkommer).

Vajern går att montera bort utan större ingrepp men spjällhuset måste brädan ur för att komma åt.


Ta ur brädan är inte så svårt , bara en MASSA skruvar.
Spjällhuset har några dumma skruvar i storlek 5,5mm , (lite udda och kan vara bra att veta innan) , och några sitter dumt till.

Lycka till.

Ingo
2014-08-23, 21:51
Oj, ok får se hur det går. Har även en annan fråga om samma bil, tycker det luktar lite avgaser i kupén när bilen står stilla, nån idé va det kan va för fel?

Tack för visat intresse!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Mini_me
2014-09-08, 18:13
Läckande grenrör troligen , eller så är det din värmare som ger ifrån sig avgaser som letar sig in.