handdator

Visa fullständig version : 1991 passat 2.0 bensin .. HJÄLP motorn stannar men gå att starta



passatbonde
2014-08-17, 18:23
hejsan . Jag har en passat från 91 (2,0 bensin) som jag nu fått problem med, som jag inte kan lösa själv.


Jag hinner köra ca 1-2 km då dör motorn helt, precis som man bara vrider av nyckeln, det blir ingen skillnad då man håller max eller noll gas. motorn hinner knappt komma upp i 70 grader när det händer. Jag upplever det som att det blir när bilen blir varm det börjar.

när den dött så räcker det om man gnuggar på startmotorn i ca 10 sekunder så startar den . Den har jätte fin tomgång och man kan varva hur bra som helst när man står stilla men börjar man då köra som hinner man allt mellan 10-100 meter sen dör den igen.

Jag har bytt bränslefilter, tändstift och luftfilter
när jag bytte tändstift så var dom jätte torr och vit

någon som vet vad felet kan vara? tack på förhand ..

polomannen
2014-08-20, 08:18
Kan vara flera orsaker.

1.hallgivare.
2.strömförsörjnings relät.
3.dålig elcentral.
4.bensinpumps relä.
5.bensinpump.

Och sen skriver du att stifterna var torr o vitt...betyder att den går för mager.
Kolla co.före katen börja med när du får till motorn att gå som den ska.

passatbonde
2014-08-23, 18:01
okej tackar. jag har misstänkt pumpen länge men har hålle tummarna på att det ska va nått annat. Jag ska ta å byta reläet så fort jag få tag på ett beggat, då ett nytt kosta 408kr av nån anledning.
hallgivare va nått nytt för mig. jag ska googla runt lite om den. all el bör vara ok.

tack igen . jag skriver ett nytt inlägg om/när jag hittat felet .