handdator

Visa fullständig version : Ta bort halvljuset på 0 läget på ljusomkopplaren?



lundqvistarn
2014-08-10, 21:39
Har i dagarna tänkt eftermontera dimljus på min bil.
Min golf hr en ljusomkopplare med 4 lägen
0 läge
Auto läge
Parkerings läge
Samt helljusläget

Går det göra så inte halvljuset lyser på 0 läget?
Så slipper man vrida om ljusomkopplaren / strömställaren varje gång man ska ha bilen och köra på dimljus vilket jag tänkt göra jämt när det är möjligt, dvs inte mörkt eller skymmning.

Annars måste man ju vrida strömställaren varje gång man startar bilen & varje gång man stänger av den och lämnar den.

Hade tänkt ha så att i 0 läget lyser bara parkering sen kopplar jag dimljusen direkt på ström och en av å på knapp i bilen precis som jag gjort med extraljusen om man vill köra med eller utan extraljus alltså
Sen alla andra lägen är som de var tidigare.

Någon som vet ifall det är möjligt?

larra
2014-08-10, 23:10
nu låter du extremt lat tycker jag lär ju inte ta mycket energi och vrida till parkerings läge och tända dimljusen

lundqvistarn
2014-08-11, 15:53
nu låter du extremt lat tycker jag lär ju inte ta mycket energi och vrida till parkerings läge och tända dimljusen

Haha kanske är så =) men om det vore möjligt ta bort halvljuset på 0 läget så vore ju det kanon =)
Eller om halvljuset gick ta bort i auto läget kanske?

larra
2014-08-11, 15:53
Du har inte dim ljus alltså? Koppla in dom på dim ljus knappen annars?

lundqvistarn
2014-08-11, 15:55
Du har inte dim ljus alltså? Koppla in dom på dim ljus knappen annars?

Nån sån finns inte om du läser ovanför =)

larra
2014-08-11, 15:56
Jo men finns väl och köpa ? Annars strömbrytare 😉

lundqvistarn
2014-08-11, 16:08
Jo men finns väl och köpa ? Annars strömbrytare ��


Har ju satt en knapp redan, vill därför få så att halvljuset är av på 0 läget...

Monzen GTi
2014-08-12, 07:48
Vad är det för årsmodell på din Golf? Går att koda om i VCDS så att man får dimljus istället för halvljus i 0-läget. Har jag gjort på både min Eos och Touran.

lundqvistarn
2014-10-15, 11:18
Vad är det för årsmodell på din Golf? Går att koda om i VCDS så att man får dimljus istället för halvljus i 0-läget. Har jag gjort på både min Eos och Touran.


Det är en 2008 sent uttagen så räknas som 2009a. dvs sista golf 5an

jonazzz
2014-10-17, 11:54
Det är en 2008 sent uttagen så räknas som 2009a. dvs sista golf 5an


Kolla denna länken

http://www.myturbodiesel.com/wiki/drl-disable-or-use-foglights-as-drl-mk5-jetta/

VCDS och en kabel. Skulle själv vilja göra detta på min Golf, har inte VCDS bara :(.

lundqvistarn
2014-10-17, 22:37
Kolla denna länken

http://www.myturbodiesel.com/wiki/drl-disable-or-use-foglights-as-drl-mk5-jetta/

VCDS och en kabel. Skulle själv vilja göra detta på min Golf, har inte VCDS bara :(.

VCDS är väl bara ladda hem?

Har en kabel men den funkar inte i min bil, min lupo kabel funkar tydligen inte i en canbus bil =/

jonazzz
2014-10-20, 09:16
VCDS är väl bara ladda hem?

Har en kabel men den funkar inte i min bil, min lupo kabel funkar tydligen inte i en canbus bil =/

Tror man behöver ha fullversionen av VCDS, dvs man behöver ha den där Ross tech kabeln. Det sitter ett chip i kabeln som låser upp alla funktioner. Tror det kostar 3500:- eller nått.