handdator

Visa fullständig version : Bromsbelägg Golf/A3



Marcus
2014-08-05, 10:40
Jag var nere och körde på Nürburgring Nordschleife i helgen med min A3 och insåg att bromsarna inte är gjorda för detta, inte bilen i övrigt heller för den delen. Bromsar, däck, fälg blev ohyggligt varma. Antar att det är likadana bromsar på motsvarande Golf generation 6. Finns det någon uppfattning här om hur mycket stryk originalbeläggen (antar att det är beläggen som slits mest) tål på en standardbil innan bromsfunktionen uteblir? Jag vågade inte köra så många varv som jag ville eftersom det är bra att kunna ta sig hem också...och jag hade inte en aning om hur mycket bromsarna skulle tåla eller om funktionen helt plötsligt skulle utebli. Om jag ska köra där fler gånger så vill jag nog byta till tåligare belägg - finns det originalbelägg från annan VW/Audi som passar rakt på och som fungerar bättre vid sådan här körning?

Ursäkta flumigt inlägg.

J.L
2014-08-05, 13:00
Ingen flummigt alls :-)

Testa carbotech, xp8 verkar många nöjda med.
Stålomspunna slangar och en bättre vätska så kommer du nog långt.

Mange.k
2014-08-05, 13:50
Hur ser bromstekniken ut?

Marcus
2014-08-05, 15:03
Du menar hur jag bromsar? Full attack så långt det går och sedan en stenhård bromsning ner till önskad hastighet.

Lillen
2014-08-05, 17:49
Orginal räcker iaf en bit med lite bromskylning , och sedan behöver man inte gå på racebelägg men aningen bättre kan behövas.

Babbe
2014-08-07, 18:03
Det viktigaste är riktig vätska, Motul RBF 660 eller liknande.