handdator

Visa fullständig version : Drag på GTI ED35 -12?



Premis
2014-07-22, 11:57
Hej,

Någon som har eftermonterat drag (original?) på en ED35 här och som vet det innefattar för komponenter och jobb och om det ens är möjligt?

Har för mig jag har sett en bil en gång som hade en snygg lucka i plasten bak som såg elegant ut (kanske ett unikt artikelnummer?).

Tackar

Åkesson
2014-07-22, 13:46
Jag har fabriks monterat drag på min GTI, det kan väl inte skilja allt för mycket på min och din bil. Som du själv skriver så döljs det med en lucka som knappt syns

kan skicka en bild till dig om du vill

Lilla_Vargen
2014-07-27, 01:29
Per hade ju drag på sin Ed35 dock original den med ju...

Premis
2015-02-01, 08:43
Nån som har koll på vad det köstar att eftermontera? Får väl ringa VW och kolla men alltid bra att höra från nån som gjort det innan. Eller kanske billigare att speca en helt ny bil runt draget istället :)

vfr
2015-02-01, 10:43
Nu har jag ju en ED30 och inte ED35, men jag kan bara se att det borde vara lättare att få det osynligt iaf på ED35. Är den svarta diffusorn löstagbar på ED35? Isåfall hade jag köpt en lös sådan och gjort den lätt avtagbar som "lucka". Det gör väl inget att man tar bort hela diffusorn just när man faktiskt använder draget. Ha man något tillkopplat till bilen så syns ju ändå inte något av diffusorn.
Det gäller ju bara att fästa den på ett sånt sätt att det är lätt att ta av och sätta på den istället för originalinfästningarna. Så var iaf min tanke till ED30 som jag också vill ha drag på. Problemet på ED30:n är att diffusorn inte är en lös bit, utan samma plastbit som hela nederdelen av stötfångaren (från regplåten och neråt).

Och sedan ett Westfaliadrag som monteras "uppåt", så blir det väldigt osynligt.