handdator

Visa fullständig version : Upphängningskrok till solskydd sönder mk6



steffe_GTI
2014-07-03, 23:51
Hejsan,

Ena upphängningskroken till solskyddet i bagageluckan på min Golf GTI mk6 har gått sönder dvs lossnat.
Det ser inte ut som att det är något man enkelt byter ut utan att behöva ersätta hela panelen (rätta mig om jag har fel här ). Har funderat på att sätta dit en skruv eller liknande men hittar inget vettigt att skruva dit.

Har ni förslag på vad och hur man kan lösa detta snyggast utan att behöva investera i ny panel?

4663


MVH
Stefan

Peter-C
2014-07-03, 23:58
Det är nog bara att gå in på VAG och fråga. Tycker att många VW-smådelar brukar gå att köpa i löst. Gissar att denna upphängning också går att köpa separat för en billig peng.

/Peter

Henrik.M
2014-07-04, 00:19
Om du menar "piggen" i plasten på bakluckan , TROR jag det är det tyvärr som du säger att man ersätter hela panelen.
MEN jag kan ha fel , det kan ha kommit någon repsats till det eftersom det tyvärr är ett vanligt förekommande fel.
Så dubbelkolla med VAG innan du tar mig på orden.
Dom jag lagat har jag bytt hela panelen på , så jag baserar mitt svar på det.......med viss reservation.

a128
2014-07-04, 08:54
jag har råkat ut för det, ta bort hela ramen, dra den på plats igen med en plåtskruv med Stor/flat skalle och lite epoxylim
kommer inte ihåg om man måste förborra

Premis
2014-07-04, 13:12
Superlim?

Petta77
2014-07-04, 20:39
jag har råkat ut för det, ta bort hela ramen, dra den på plats igen med en plåtskruv med Stor/flat skalle och lite epoxylim
kommer inte ihåg om man måste förborra

http://jbweld.se/index.php?route=product/product&product_id=341