handdator

Visa fullständig version : Scirocco R catback



2.0 8v
2014-07-01, 14:17
Hej!

Satt och googla runt lite men tyckte inte jag fick nån klarhet!

Var sugen på ett R catback till min tsi 211hk r line,Funderade på om man bara kan byta till R diffusor och på så sätt smälla dit ett R catback system bolt on utan andra modifieringar.:)

Nån som vet om det skulle funka?

Särås
2014-07-02, 03:28
Du kan använda ett Scirocco R Cat-Back till en Scirocco GT R-line.

2.0 8v
2014-07-03, 00:18
Tack för svaret,låter bra det!

Är ju mest för utssendet jag vill byta,nu gäller det bara hitta ett catback till bra pris:)
Och fråga lokala vw handlaren om pris på R diffusor:)

Särås
2014-07-03, 01:12
Jag har så jag kan erbjuda Milltek (där vi erbjuder bra pris till klubbens medlemmar) och Akrapovic bland annat...
Men kan lösa ett Milltek som passar Din bil och Scirocco R diffusare för 6489:- med fri frakt (då är det 100m utblås) och tillverkat i rostfritt och ger lite roligare ljud på köpet!

Sciroccogtx16v
2014-07-07, 10:44
Det ligger ett system på Blocket nu!

Fredrik

2.0 8v
2014-07-08, 22:29
Jag har så jag kan erbjuda Milltek (där vi erbjuder bra pris till klubbens medlemmar) och Akrapovic bland annat...
Men kan lösa ett Milltek som passar Din bil och Scirocco R diffusare för 6489:- med fri frakt (då är det 100m utblås) och tillverkat i rostfritt och ger lite roligare ljud på köpet!
Lät ju väldigt intressant med det priset:) Men hur är det egentligen med ljudet vid 2000-3000 var läst om nåt "drone" ljud vid vissa varvtal? Är det "flappern på original systemet som gör att det inte blir nåt "drone" ljud vid dessa varvtal?

- - - Uppdaterad - - -


Det ligger ett system på Blocket nu!

Fredrik
Aha tack för tipset:) Lät ju också intressant! Men hur är det med"flappern"? Fungerar den bara på R 265hk modellen?
Blir kanske samma "drone" ljud med original utan "flapper"?