handdator

Visa fullständig version : Rost i baklucka golf mk4



magnusT
2007-08-27, 14:31
Gjorde en otrevlig upptäckt igår. Skulle plocka bort låset och smörja till det. Tog då en titt inuti bakluckan, såg då att det fanns antydan till rost i hela nederkanten. Tätningsmassan hade spruckit och under denna fanns rost. Ska in till atteviks idag och visa upp skiten. Hur stor chans har man att få det åtgärdat på rostskyddsgarantin?

VWGolIV
2007-08-27, 14:54
Rostskyddsgarantin är ju 12 år men gäller ju bara genomrostning inifrån och ut.

magnusT
2007-09-24, 12:54
Ska in den 4:e oktober och få min nya baklucka. Väldigt glad att det gick igenom. Var inga problem alls, bara att ligga på lite.

Särkelä
2007-09-24, 13:01
Jasså du lyckades?? fasen då ska ja på dom me på jobbet i mörrn.. har rost i nederkant ja me.. Men du fick alltså en helt ny lucka?? riktigt skönt o få en ny..

magnusT
2007-09-24, 13:52
Hade ingenting på utsidan, hade bara en liten fläck vid dräneringen som sitter på mitten av luckan. Misstänker att den varit igensatt av tätningen som ligger runt hela luckan. Så när man tittade inuti luckan så fanns det rost i hela nedrekanten.

VWGolIV
2007-09-25, 00:15
Ska lossa mitt handtag om någon vecka, ska smörja upp låset så då ska ja slå en titt på min lucka med =)

Tackar för tipset...

magnusT
2007-10-15, 21:29
Då har man en ny fin baklucka på bilen. Fick även en ny ruta.

Modig
2007-10-15, 21:43
Va gött!!!

Marcus
2007-10-15, 21:59
Intressant hur du fick igenom detta. Jag har ungefär samma sak på min har jag upptäckt och jag har även påtalat det för min lokala Volkswagen representant av vilka jag fick ungefär följande svar: "Det där verkar inte vara rost innifrån, alltså täcks det inte av rostskyddsgarantin. Möjligen skulle det kunna gå på lackgarantin men den har gått ut för länge sedan (årsmodell 1999). Om du vill att vi undersöker saken på din bil så kommer vi debitera dig för undersökningen om det visar sig att du har fel."

Mumma.

magnusT
2007-11-02, 08:13
Har nu visat sig att det inte var så jättebra med en ny lucka. Den nya har sämre passform än den gamla. På vänster sidan ligger den mot stoppet men på höger sidan ligger den någon mm ifrån. Har varit inne och kollat om det går att få det bättre, men det gjorde det inte. Han ville inte börja att justera på taket. Killen som justerade luckan tyckte att vag inte hade så bra passform på sina grejer. Hade tidigare varit på volvo, där var det bara att lacka grejerna och sedan hänga dit dom. Och då passade det.

T-mek
2007-11-02, 20:42
Killen som justerade luckan tyckte att vag inte hade så bra passform på sina grejer. Hade tidigare varit på volvo, där var det bara att lacka grejerna och sedan hänga dit dom. Och då passade det.

Det låter som om killen borde stannat på Volvo.. Det rätta hade varit att justera in luckan innan man limmade dit rutan, då en tom lucka är ganska medgörlig. Nu när rutan sitter i förstår jag att han tycker det är svårt..