handdator

Visa fullständig version : eftermontera bluetooth i passat med rcd510



Ingo
2014-06-20, 13:11
Har läst och letat lite här på forumet och förstår att en del har köpt eftermarknadsprodukter för montering i sina bilar.
De kit jag hittar på t.ex. ebay är 9w2 kit men är det verkligen kompatibla? samt hur sker monteringen är ju inga "plug and play" kit som jag förstår är ju lösa kablar också som ska kopplas in och vart?

Så min fråga är om någon köpt ett sånt här kit och fått det att funka samt tillvägagångssätt?
Antar att det även behöver kodas i vcds?

Eller om någon vet något annat bra kit som funkar?

Har rattknappar i min passat -11 så antar att de behöver aktiveras?

Monzen GTi
2014-06-21, 00:09
Hej. Kolla på Dension.com . De har kit som är plug n' play. Har en sån i min Eos med RCD500, funkar kanon. Inte billigast, men jäkligt bra.


Sent from my iPad using Tapatalk

Sciroccogtx16v
2014-06-21, 17:32
Har läst och letat lite här på forumet och förstår att en del har köpt eftermarknadsprodukter för montering i sina bilar. De kit jag hittar på t.ex. ebay är 9w2 kit men är det verkligen kompatibla? samt hur sker monteringen är ju inga "plug and play" kit som jag förstår är ju lösa kablar också som ska kopplas in och vart? Så min fråga är om någon köpt ett sånt här kit och fått det att funka samt tillvägagångssätt? Antar att det även behöver kodas i vcds? Eller om någon vet något annat bra kit som funkar? Har rattknappar i min passat -11 så antar att de behöver aktiveras?

Original är hyfsat billigt och funkar otroligt bra! Köp ett komplett kit med box och kablar så är det enkelt att montera.

Fredrik

Sciroccogtx16v
2014-06-21, 17:33
Original är hyfsat billigt och funkar otroligt bra! Köp ett komplett kit med box och kablar så är det enkelt att montera. Fredrik
Carsystems.pl har alla och förklarar skillnaden.

Fredrik

Ingo
2014-06-21, 19:13
Carsystems.pl har alla och förklarar skillnaden.

Fredrik

tack ska ni ha för bra tips men de här orginal kiten som finns på ebey, de lösa tåtarna som finns med i kabelhärvan can+, can- osv var ska de koppas in?

Sciroccogtx16v
2014-06-21, 19:40
tack ska ni ha för bra tips men de här orginal kiten som finns på ebey, de lösa tåtarna som finns med i kabelhärvan can+, can- osv var ska de koppas in?

Inga lösa tåtar, bra ordentliga kontakthus som passar i original kabelhärvan.

Fredrik

Ingo
2014-06-21, 20:28
Inga lösa tåtar, bra ordentliga kontakthus som passar i original kabelhärvan.

Fredrik

http://www.carsystems.pl/vw-bluetooth-kit-7p6035730n-retrofit-newest-version,id885.html

vet du om detta kit kan passa?

har ju som sagt rcd510 med vitt kombi instrument och rattknappar som jag vill skall fungera.
bilen ifråga är en passat 2011 (nya mod).

tack på förhand!

Ingo
2014-06-21, 20:37
finns det någon i linöpingsområdet som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig med kodning, givetvis med ersättning!

Sama
2014-08-12, 12:01
Hej! Lite nyfiken på om du lyckats installera bluetooth i din bil? Vilken variant blev det i så fall? Och fick du hjälp med kodning eller löste du det själv?

Jag funderar på att köpa från carsystems.pl och installera själv men så är det ju det där med kodningen.

Mvh
Samuel

Nicross
2014-08-12, 14:06
På min passat -11 så är det monterat orginal bluetooth kit, fungerar riktigt bra, kopplar alltid upp mot telefonen utan några som helst problem, alla kontakter osv synkas mot telefonen.
Det enda som inte fungerar tråkigt nog är att det inte går att växla mellan låtar från ratten eller stereon när man spelar tex från spotify på telefonen.
Som jag har fattat det så behövs bluetooth modul av version 9w7 och orginal ska tydligen ha version 9w2 eller nått, och då fungerar det inte att styra telefonen från stereon när det gäller detta.
Jag vet dock inte om denna funktion kanske fungerar när det gäller eftermarknadsprodukter, men jag har läst någonstans att det även behövs en nyare version av RCD510 stereon också för att få det att fungera, men jag vet ej säkert.