handdator

Visa fullständig version : Service utomlands - Gällande garantier



F0nziE
2014-06-18, 14:53
I sommar skall min passat rulla lite på kontinenten och under den här resan så kommer bilen passera sin nästa "planerade service" (runt 9000mil). Då tänkte jag kolla hur eventuella garantier i sverige påverkas om man utför den här servicen utomlands på en VW verkstad.

Crippep
2014-06-18, 16:59
Bättre att göra servicen hemma innan du åker :-) blir nog billigast o bäst garanti mässigt .

Skickat från min HTC One X via Tapatalk

Crille82
2014-06-18, 17:23
I sommar skall min passat rulla lite på kontinenten och under den här resan så kommer bilen passera sin nästa "planerade service" (runt 9000mil). Då tänkte jag kolla hur eventuella garantier i sverige påverkas om man utför den här servicen utomlands på en VW verkstad.

"Garantin" gäller oavsett var bilen är servad, bara den är underhållen enl. rekommendation och på ett "fackmannamässigt vis". Antar att bilen är över två år? I så fall är nybilsgarantin utgången i vilket fall som helst...

Marcus
2014-06-18, 20:38
Det finns ju auktoriserade VW verkstäder även i Tyskland, Österrike, Slovenien, Kroatien osv. Jag skulle hellre göra service i Tyskland än i Sverige. Troligen både bättre och billigare.

polomannen
2014-06-26, 06:55
Det finns ju auktoriserade VW verkstäder även i Tyskland, Österrike, Slovenien, Kroatien osv. Jag skulle hellre göra service i Tyskland än i Sverige. Troligen både bättre och billigare.

Garanterad billigare.