handdator

Visa fullständig version : Polo GTI DSG7 -13 varvar på tomgång



SamGTI
2014-06-13, 14:05
Upptäckt nu idag att när jag står på tomgång med P läget i och startar bilen så varvar den mellan 600-1400 rpm upp o ner hela tiden. Dock inte alltid, nu efter 1 mil drygt försökte jag provocera fram
Beteendet men inte lyckats. Vad kan det vara? Har även spelat in på video men det verkar inte gå att ladda upp via tapatalk :-/

Det ironiska var att jag precis hämtat bilen från min VW verkstad där jag fått bromsar servade pga gnissel.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Premis
2014-06-13, 15:45
Upptäckt nu idag att när jag står på tomgång med P läget i och startar bilen så varvar den mellan 600-1400 rpm upp o ner hela tiden. Dock inte alltid, nu efter 1 mil drygt försökte jag provocera fram
Beteendet men inte lyckats. Vad kan det vara? Har även spelat in på video men det verkar inte gå att ladda upp via tapatalk :-/

Det ironiska var att jag precis hämtat bilen från min VW verkstad där jag fått bromsar servade pga gnissel.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Kan ju vara lite olika saker, trasig luftmassemätare kan generellt ge sånt beteende (oftast något elektriskt då den överkompenserar för något uppmätt, alternativt mäter rätt men att man har mekaniskt fel). Men kör en diagnos hos verkstaden (eller hos nån som har VAG COM), brukar vara rätt ände att börja i. Har du garanti är det bara be dom kolla upp det antar jag.

SamGTI
2014-06-13, 15:51
Tack för tips @Premis :) lustigt att det uppkom precis idag dock


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Peter-C
2014-06-14, 14:17
Hej Samuel.

Jag kan köra en felkodsscanning på din bil så får vi se vad den säger.

Vi håller just nu på att återställa/riva partytält efter sonens studentfest. Sista gästerna gick hem vid 0330 tiden... så det blir inte idag :D.

Ringer dig vid tillfälle.

/Peter

SamGTI
2014-06-14, 14:22
Vore kanon Peter! Har inte kört bilen idag men ska ut å handla senare :)

Jadu, studentfester är något alldeles speciellt, å ett minne för livet!

Ingen fara, vi tar det när tid finnes!

Tror du att det går att köra till Göteborg med bilen över midsommar?

Vi hörs!

//Samuel



Skickas från min iPhone via Tapatalk

Peter-C
2014-06-14, 16:37
Vi kör en felcheck först så får vi lite info att ta ställning till. Är den lika pigg som när jag provade den (då när vi gjorde diverse småfix)? Då gick den ju väldigt bra.

/Peter

SamGTI
2014-06-14, 21:26
Vet inte, har ju inte kört så forcerat de senaste dagarna. Kanske du kan provköra i morgon efter felsökning? :) å känna efter menar jag. Jag lär mig dock mer och mer, sakta men säkert :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Peter-C
2014-06-15, 01:26
Jajjamen.