handdator

Visa fullständig version : Skakningar i ratten golf mk6



Crippep
2014-05-30, 11:44
Någon som har haft samma bekymmer? Dubbel kollat fälgar o däck även balanserat om dom 2 ggr, fäljarna är 99,9% raka o runda jag blir inte klok på detta fått verkstan byta subframe bultarna o satt dit lås shims mellan kaross o subframe och gjort hjulinställning, bilen blev mycket mer distinkt i styrningen efter det , men verkstan hittar inget som kan göra att det skakar i ratten :-\ kan de vara en bärarmsbussning?..... Hjälp o tips emottages väldigt tacksamt :-)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk

Haugeman
2014-05-30, 12:01
Märker du något vid inbromsning? kast i bromskskivorna?

Crippep
2014-05-30, 12:48
Nej inte direkt, bara lite ojämn verkan ibland, ska byta skivor o belägg i morgon så det blir fräscha grejer till br :-) annars så är det inget släpper jag ratten vid 120 ca så skakar den nå j*****t

Skickat från min HTC One X via Tapatalk

Crippep
2014-05-30, 13:51
Funderat på om det e et måttet son kan ställa till det i o med att det breddar 8,5 mm på varje sida men jag har svårt att tro det faktiskt....

Skickat från min HTC One X via Tapatalk

Crippep
2014-06-01, 09:38
Verkstan hitta felet hoppas jag! Tydligen har jag en krokig länkarm? Ska de ta 2.v innan dom hittar ett sånt fel?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk

Crippep
2014-06-04, 10:47
Nu e dom nästan borta, efter en seriös hjulinställning o balansering, samt flyttat runt fälgarna lite då blev de bättre :-)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk

Jensa
2014-06-04, 11:58
Hade samma problem på min TDI140 mk6, men bara vid 115 km/t. Åkte på 17 tums tillbehörsfälgar och har för mig att ET-avvikelsen var 4 mm. Lösningen var balansering på "molekylnivå" och lite rotation som du säger.