handdator

Visa fullständig version : Trimma hos Stertman



Hammarby Sjöstad
2014-05-28, 06:44
Om jag ska trimma (steg1) hos Stertman, vilken programvara ska jag välja? Deras egen STM eller GIAC? Någon som har erfarenhet av någon av dem eller till och med båda? Personligen tycker jag STM, som kan anpassas mer över tid om man vill öka trimningsgraden, i alla fall låter bäst.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Mickeelfstedt
2014-05-28, 08:49
Om jag ska trimma (steg1) hos Stertman, vilken programvara ska jag välja? Deras egen STM eller GIAC? Någon som har erfarenhet av någon av dem eller till och med båda? Personligen tycker jag STM, som kan anpassas mer över tid om man vill öka trimningsgraden, i alla fall låter bäst.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Revo?

Ghost RS
2014-05-28, 08:50
Skulle jag vara dig så skulle jag prata med Jimmy på Stertman och kolla vad han rekommenderar.
Jag själv kör med GIAC och är mer än nöjd :D
Men prata med honom så får du bäst svar

Hammarby Sjöstad
2014-05-28, 08:57
Jag har frågat. Han tycker båda är bra :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Ghost RS
2014-05-28, 09:42
Jag har frågat. Han tycker båda är bra :)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk


Haha se där ja :)
Då tycker jag du ska gå på magkänsla. Om du tycker STM känss bäst så kör på den. Du kommer knappast bli missnöjd :P

softishman
2014-05-28, 12:35
Jag har haft Giac men kör nu med VTech och bilen både går bättre och drar mindre soppa!! Tyckte bilen gick bra med giac tills jag loggade lite och upptäckte att allt inte var 100... Nu går bilen som en dröm och är 1 sekund snabbare 100-150 med VTech än med Giac.
Så ring och prata med VTech först innan du bestämmer dig! Störst är inte alltid bäst! ;)

Ghost RS
2014-05-28, 13:16
Diskussionen som blir när man frågar om alla olika trimfirmor är alltid densamma..
Vissa gillar ena sidan & vissa gillar andra sidan. Men det slutar alltid med pajkastning.

Precis som softishman så har jag testat flertalet. (har haft både BSR, Vtech & GIAC) och JAG personligen tycker GIAC har funkat bäst och där har jag även fått bäst service & hjälp.
Smaken är som baken - Delad :)

Du ska ta den firma som du själv känner är bäst för dig, där du anser fått bäst service etc etc.

softishman
2014-05-28, 14:27
Ni som är nöjda med Giac, kör ni manuell eller DSG. Det var nämligen DSG filen på min bil som begränsade motorn... Dom hade inte programmerat om momentbegränsaren... Vet inte varför men så var det..!

Särås
2014-05-28, 14:36
Fredrik: Du kan ju haft en 3 år gammal fil, möjligt det var nå fel på den.

Vi har ju fria uppdateringar till ECU och DSG om det är så att det kommer en ny mjukvara i samma "steg" från GIAC så möjligt att det fanns mer effekt eller en bättre DSG mjukvara än den filen du hade.

Det har ju hänt en hel del sedan Magnus trimmade bilen, både hos GIAC och konkurrenter.
Med vänlig hälsning, Jimmy

Ghost RS
2014-05-28, 14:40
Ni som är nöjda med Giac, kör ni manuell eller DSG. Det var nämligen DSG filen på min bil som begränsade motorn... Dom hade inte programmerat om momentbegränsaren... Vet inte varför men så var det..!

Jag har kört manuell på samtliga bilar jag haft.. :D