handdator

Visa fullständig version : Gummilister Golf 2?



ored
2014-05-28, 00:00
Hej,

Vet att ämnet varit uppe tidigare men är det någon som vet var jag får tag på kummilisterna för fönsterrutorna till dörrarna och de mellan dörren och chassit till en Golf 2 -85, alltså de dörrar med delade rutor. De viktigaste är de som ska sitta på höger sida men gärna för båda sidorna. Bilen har även bakdörrar. Finns någon webbsida från vilket jag kan beställa dessa? Vill helst inte skaffa dessa från någon skrot eftersom man bör ha färskt gummi. Har varit i kontakt med Möller bil och enligt dom har VAG Sverige slutat att saluföra dessa gummilister.

/Ored

Haugeman
2014-05-28, 14:08
finns på Werk34.de

http://www.typ-17.de/product_info.php/info/p11994_Tuerdichtung-fuer-2-oder-4-Tuerer--passend-fuer-Golf-II.html

Kan beställa hem det för dig genom jobbet om du inte vill beställa direkt från tyskland

ored
2014-05-28, 21:57
Beställer gärna dessa från ditt företag. Du länkade till de som sitter mellan chassit och dörren. Är det för en dörr eller för alla fyra? Är som sagt också i behov av dessa som sitter på utsidan av dörrarna vid fönsterrutorna. Behöver man ha något mera för att kunna montera dessa lister t.ex klips eller går de bra att använda sig av de gamla? Vad kommer det att kosta för att få detta komplett för alla fyra dörrarna. Bilden nedan visar min bil och att de behöver vara fönsterlister för Golf mk2 med de delade rutorna.

/Ored

4445

Haugeman
2014-05-28, 22:04
Kan kolla detta på fredag. Skickar dig pm.

Skickat från min C6903 via Tapatalk

ored
2014-06-05, 21:01
Hur har det gått med alla listerna? Kommit fram till något pris?

/Ored

Haugeman
2014-06-05, 23:32
Du skall ha fått pm om det.

Skickat från min C6903 via Tapatalk

ored
2014-06-23, 17:43
Tack för det. Har kontaktat den tyska firman via mejl för att som du säger har dom lite bättre priser på listerna. Har nu dock väntat över 1 vecka på svar ang. vad det är jag ska beställa utan att få något. Så det får väl kanske bli från din norska som du skickade PM om. Jag ställer mina frågor direkt dit för att se om jag kan få någon klarhet vad det är jag ska beställa.

/Ored

Lillen
2014-06-23, 17:50
Bara att bomba dem med mail om du vill ha svar.
Ibland tar det en evighet att få svar.

Då kan du ju sedan räkna ut hur lång tid det tar att få grejerna sedan.
Men har man tur så slår blixten ner och de kommer fort :rolleyes: