handdator

Visa fullständig version : Golf R för Trackdays



PeterW
2014-05-24, 02:15
Hej nu har jag fått ordning bilen för sommarens trackdays.

J.L
2014-05-24, 08:21
Snygg färgkombo!
Vad döljer sig under skalet?

Alle47
2014-05-25, 08:48
Tuff! Håller med föregående talare, vässat på den nåt?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

golfhenke
2014-05-25, 09:21
Snyggt !!
Känner jag denna gubben rätt så kommer det mer info :)

PeterW
2014-05-26, 07:35
Hej lite har jag gjort :-) tillsamans med Stertman

1. VAG OEM 2,0T FSi Cam Follower

2. VAG OEM New Upgraded Diverter Valve

3. Carbotech XP8 Brake Pads For The Front

4. StopTech Brake Pads For The Rear

5. StopTech Stainless Steel Braided Line Kit The Front

6. StopTech Stainless Steel Braided Line Kit The Rear

7. pro'ART Engineering Golf R Turbo-Back Exhaust system Carbon Tips

8. Autotech Sport Tuning 2,0T FSi Hi-Volume Fuel Pump UpGrade kit

9. H&R Golf R MK6 Sport Springs (Lowering 20mm)

10. H&R MK5 / MK6 4-Motion / Quattro Anti-Roll Bar Front (24mm) and Rear (26mm)

11. GIAC DSG Performance Stage 3 Software for mk6

12. OES VW DSG Paddle Extensions with Carbon Fiber Inlay

13. Eurojet MK5/MK6 2,0T FSi Pendulum Mount Inc Torque Mount Insert

14. Eurojet MK6 2.0T Intecooler OEM Fitment FMIC Kit

15. Stertman Motorsport MK5/MK6 Brake Cooling Solution

16. Audi RS4 B7 OEM Fuel Pressure Regulator Valve

17. AWE Tuning Golf GTi MK6 Vent Mounted Boost Gauge Kit

18. Haldex Performance Race Box Gen 4 for 0BR

19. VF Engineering 2,0T FSi K04 Air Intake.

20. Stertman Motorsport stage 2,75

21. OZ Alleggerita HLT Titanium Tech 17 för trackdays

22. R däck MICHELIN Pilot Sport Cup

23. Eurosport X brace

PeterW
2014-05-26, 07:40
Hej Henke

Du har så rätt jag lägger upp lite info som eget inlägg jag kommer att köra superstage med bilsport 2014-06-05 så får vi se om allt lirar som det skall.

PeterW
2014-05-26, 08:05
Snygg färgkombo!
Vad döljer sig under skalet?

Tack, jag försökte att göra något som sticker ut lite grand så blir det lite lättare med lite sponsorer :-) Se eget inlägg när det gäller vad som är gjort med bilen, prestanda så kommer jag att bänka den på PBZ uppsala på Onsdag inte så mycket för att jämföra med andra utan för mig själv för att ha något att jämföra med om jag trimmar mer.

- - - Uppdaterad - - -


Snyggt !!
Känner jag denna gubben rätt så kommer det mer info :)

Hej Henke

Du har så rätt jag lägger upp lite info som eget inlägg jag kommer att köra superstage med bilsport 2014-06-05 så får vi se om allt lirar som det skall.

Alle47
2014-05-26, 08:45
Det var en riktigt fin spec!
Vilken tid kommer du vara hos pbz på onsdag? Vore kul att kika på den om man inte är på jobbet då. Bor i närheten och har själv en R.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

PeterW
2014-05-26, 10:24
Det var en riktigt fin spec!
Vilken tid kommer du vara hos pbz på onsdag? Vore kul att kika på den om man inte är på jobbet då. Bor i närheten och har själv en R.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Hej kommer att bänka den 13.00 men om du vill titta på bilen kan jag vara där till 12.

Alle47
2014-05-26, 11:06
Hej kommer att bänka den 13.00 men om du vill titta på bilen kan jag vara där till 12.

Okey, det var synd. Jobbar i stockholm så är inte tillbaka i uppsala förän 16.30.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Lillen
2014-05-26, 17:11
Blir kul att få se Superstagetiden sedan.

Alle47
2014-05-28, 19:14
Jaja, hann ju ivarjefall se dig på E4an söderut runt kista nånstans ;) Hur gick det på bänken??

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

PeterW
2014-05-28, 22:23
Jaja, hann ju ivarjefall se dig på E4an söderut runt kista nånstans ;) Hur gick det på bänken??

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

308 WHP samt 404,9 NM på hjulen

PeterW
2014-05-28, 23:30
308 WHP samt 404,9 NM på hjulen

Det var sjukt mycket traffik satt 1,5 timmar i kö för att komma hem, det gick inte så fort hem med andra ord svårt att utnyttja HP :-)

Alle47
2014-05-28, 23:37
Ja trafiken norrut var ochså tung idag.
Så runt 370-380 i motorn?
Körde dom bara med framhubbarna och bakhjulen fria i luften eller fick dom till 4wd med haldexen?
Bromsade min R32 turbo där och det var svårt att få det att lira så körde på framhjulen till slut.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

PeterW
2014-05-29, 20:12
Jaja, hann ju ivarjefall se dig på E4an söderut runt kista nånstans ;) Hur gick det på bänken??

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
......

PeterW
2014-05-29, 20:17
I dag var jag på Lunda flygfält och körde konbana, det var roligt då det var blandat med bilar, den gick sjukt bra men måste få till lite camber då den understyrde lite när den kördes under attack, speciellt när Jimmy körde den, hinner inte fixa detta innan nästa torsdag då superstage skall averkas, men jag har en chans till i sommar så får se om detta hinner fixas. Jag tog inga bilder ifrån i dag får se om några andra gjorde i så fall lägger jag upp senare.

Vr6Turbo
2014-05-29, 20:54
Riktigt fin kärra du har!
Blir det att köra på Bugrun?

PeterW
2014-05-29, 22:02
Riktigt fin kärra du har!
Blir det att köra på Bugrun?

tack så mycket, Ja jag kommer att köra under Fredagen under förutsättning att superstage under Torsdagen nästa vecka inte påverkar bilen så blir det körning.

PeterW
2014-05-29, 22:07
Ja trafiken norrut var ochså tung idag.
Så runt 370-380 i motorn?
Körde dom bara med framhubbarna och bakhjulen fria i luften eller fick dom till 4wd med haldexen?
Bromsade min R32 turbo där och det var svårt att få det att lira så körde på framhjulen till slut.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Däromkring, Inga problem med att bänka på alla fyra

4456

Särås
2014-05-30, 09:19
Sjukt kul bil att köra var det, gick extremt bra! :-)
Men som sagt lite understyrd så man skulle vilja göra nått åt det...

Alle47
2014-05-30, 12:52
Har du ställbar krängare ibak?
Att den är så understyrd som det låter som med både haldex race och krängare då?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Lillen
2014-05-30, 13:43
Har du orginalchassie.
Kan inte läsa att du har något annat så.
Beror nog på det mjuka chassiet och att du får mycket fäste när du kliver på gas.
Haldexen ger ju mer bak om du har den uppdateringen och med orginalchassie mer fäste bak.
Det beror nog både på att den kränger och för mer kraft bak.

Eriks vita R med ställbara fjäderben var mer benägen att vifta på rumpan.
Det gjorde att den vred runt lättare i sväng och inte understyrde som med orginalchassie.

Problemet är att ALLA med Golf R börjar med motorn.
Det smartaste är nog att börja med väghållningen på dessa bilar.
Så har man löst de viktiga när man kommer till mer pulver.
Chassie och bromsar först.....


Det är inga klagomål......det var väl mer vad Erik konstaterade efter att själv ha börjat i fel ändå.
Blir hur som helst kul att höra vad du tycker om den på banan på Mantorp eller annan bana!?

Särås
2014-05-30, 22:06
Alltså bilen är nog ganska neutral måste jag säga och bara man får lite mer camber så tror jag den kommer styra in jätte fint!
Vet att Peter jobbar på det så kommer nog gå bra... :-)

Men först SuperStage och sedan får han ju en chans till efter att vi jobbat lite mer på chassi så får vi se!

Gullabo brukar gilla lite lätt understryka bilar och tror ändå den kommer gå fort, inte lika fort som Erik men typ 1-2 sekunder långsammare är nog realistiskt beroende på väder och vind.

PeterW
2014-05-30, 23:41
Alltså bilen är nog ganska neutral måste jag säga och bara man får lite mer camber så tror jag den kommer styra in jätte fint!
Vet att Peter jobbar på det så kommer nog gå bra... :-)

Men först SuperStage och sedan får han ju en chans till efter att vi jobbat lite mer på chassi så får vi se!

Gullabo brukar gilla lite lätt understryka bilar och tror ändå den kommer gå fort, inte lika fort som Erik men typ 1-2 sekunder långsammare är nog realistiskt beroende på väder och vind.

Håller med dig Jimmy

PeterW
2014-05-30, 23:48
Har du orginalchassie.
Kan inte läsa att du har något annat så.
Beror nog på det mjuka chassiet och att du får mycket fäste när du kliver på gas.
Haldexen ger ju mer bak om du har den uppdateringen och med orginalchassie mer fäste bak.
Det beror nog både på att den kränger och för mer kraft bak.

Eriks vita R med ställbara fjäderben var mer benägen att vifta på rumpan.
Det gjorde att den vred runt lättare i sväng och inte understyrde som med orginalchassie.

Problemet är att ALLA med Golf R börjar med motorn.
Det smartaste är nog att börja med väghållningen på dessa bilar.
Så har man löst de viktiga när man kommer till mer pulver.
Chassie och bromsar först.....


Det är inga klagomål......det var väl mer vad Erik konstaterade efter att själv ha börjat i fel ändå.
Blir hur som helst kul att höra vad du tycker om den på banan på Mantorp eller annan bana!?

Jag håller med dig man skall nog börja med chassit är nog inte den första att springa in i detta :-), men som tur är går det att åtgärda bara frågan om tid, pengar och prova sig fram, och jag tar inte detta som nåt klagomål tycker det är roligt att någon engagerar sig i mitt projekt och bil och ser positivt att det finns folk som vill hjälpa varandra det är väl lite av vad detta forum skall vara till för, så fortsätt gärna med feedback.

PeterW
2014-05-30, 23:52
Har du ställbar krängare ibak?
Att den är så understyrd som det låter som med både haldex race och krängare då?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk


Det är inte så fruktansvärt som det låter med understyrningen, men rekommendation när man kör R däcken och kör bana är att man har x antal grader camber vilket jag inte har i dagsläget, men jag kommer att fixa till detta plus en hel del annat godis, jag kommer att uppdatera så fort det blir utfört men som sagt tempot på uppgraderingar kommer att ske i ett lugnare tempo ett tag.

Gasekke
2014-05-31, 20:17
Chassi bromsar och kylning. Det hade varit prio 1 om jag byggt idag, sedan blir allt roligare med effekt såklart.

Är du nöjd med 308whp? Vilket laddtryck och är det ff original turbo?

PeterW
2014-05-31, 23:29
Chassi bromsar och kylning. Det hade varit prio 1 om jag byggt idag, sedan blir allt roligare med effekt såklart.

Är du nöjd med 308whp? Vilket laddtryck och är det ff original turbo?

Hej Erik ja jag är nöjd med detta då jag fortfarande har orginalturbo och inte meth eller fil för 104 oktan, ladtrycket peakar på 25 psi, så körglädjen är super just nu men som sagt skall jobba bort understyrningen som kommer vi full attack så småning om, har redan lite chassi prylar hemma men vill göra ett engånsjobb av detta så slipper jag massa kostnad för att justera in varje gång.

- - - Uppdaterad - - -


Hej Erik ja jag är nöjd med detta då jag fortfarande har orginalturbo och inte meth eller fil för 104 oktan, ladtrycket peakar på 25 psi, så körglädjen är super just nu men som sagt skall jobba bort understyrningen som kommer vi full attack så småning om, har redan lite chassi prylar hemma men vill göra ett engånsjobb av detta så slipper jag massa kostnad för att justera in varje gång.

Hur mycket whp och NM på hjulen fick du ut på din gamla kärra innan du sålde den?

PeterW
2014-06-06, 18:54
Nu har jag varit och kört superstage med Bilsport, lånade ut bilen till Gullabo han körde 1.25.4 bästa tiden för dagen andra bil Masserati 1.28, detta får väl man vara nöjd med original DCC dämpare samt understyrt och original ok och skivor skall bli intressant att fixa chassi och bromsdetaljer detaljer och se vad detta kan ge i framtiden. Själv var det andra gången med R däck och den nya effektökning var väl lite för feg men körde 1.32 detta var snabbaste förartid för dagen då inte Gullabo körde bilarna, på min tid finns det att kapa men superstage var inte helt lätt att köra.

PeterW
2014-06-06, 21:36
I dag var jag på BUG RUN och testade Mantorp banan det var riktigt skoj att köra där, det var min första körning där.

Särås
2014-06-06, 22:59
Kul Peter! :-)
Ja vi ska fixa så bilen inte blir understyrd nå mer, det kan jag iaf lova! ;-)

Lilla_Vargen
2014-06-08, 11:37
Väldigt trevlig kärra du har Peter! Fick ju syna den lite på besiktningen. Jimmy vet vad han pratar om så det blir nog kanoners ;-) Ses framöver!

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

PeterW
2014-06-08, 16:59
Väldigt trevlig kärra du har Peter! Fick ju syna den lite på besiktningen. Jimmy vet vad han pratar om så det blir nog kanoners ;-) Ses framöver!

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Tack så mycket, ja Jimmy lär nog få ordning på detta.

Rickard.v
2015-03-26, 15:45
Är understyrningen fixad?

Jäkla fräck bil. Lite för fräck när man läser att det är första gången du kör bana.
Trodde du kört mkt o uppgradera bilen ordentligt.