handdator

Visa fullständig version : Caddy tdi felar...



grantorp
2014-05-13, 22:04
Hej....

Har en -02 caddy tdi som dör på gaspedalen. den startar lätt men vid gaspådrag så svarar den inte alls, utan varvräknaren bara gungar till och sen slutar fungera.. (bibehållen tomgång)..

Med vag-com så får jag felkod 18047 och det är gaspedals givare men den är bytt utan resultat..

startar jag om bilen och smyger på gasen så kan jag varva upp den som vanligt och efter det så funkar det tills jag stänger av bilen igen..

Det jag gjort nu är att byta: lmm, gaslägesgivare...

Funderar lite på om N18 ventilen kan kärva... (turbotrycksventil).. Dock så klickar den vid ströpåslag...

Tacksam för alla tips och råd...

Moosexx
2019-07-04, 20:15
Hej har precis samma fel som dig så undrar om du funnit lösningen? För jag går bet:(

Cougar1967
2022-04-18, 19:36
Hej....

Har en -02 caddy tdi som dör på gaspedalen. den startar lätt men vid gaspådrag så svarar den inte alls, utan varvräknaren bara gungar till och sen slutar fungera.. (bibehållen tomgång)..

Med vag-com så får jag felkod 18047 och det är gaspedals givare men den är bytt utan resultat..

startar jag om bilen och smyger på gasen så kan jag varva upp den som vanligt och efter det så funkar det tills jag stänger av bilen igen..

Det jag gjort nu är att byta: lmm, gaslägesgivare...

Funderar lite på om N18 ventilen kan kärva... (turbotrycksventil).. Dock så klickar den vid ströpåslag...

Tacksam för alla tips och råd...
Hej har samma problem, hur går det för dig har du löst ditt problem ?

candyweiss
2022-04-18, 21:16
Hej har samma problem, hur går det för dig har du löst ditt problem ?
Du lär nog inte få svar av TS som ställde frågan för 8 år sedan.