handdator

Visa fullständig version : Parkerings sensor fram och extraljus?



Ingo
2014-05-10, 15:12
Har precis monterat extraljus på min passat 2011. 3st hella 3003 med montage bakom regskyltplattanmot kofångaren. Ljusen sitter så tight de kan emot fronten, ljusen bygger 14.2 cm. Problemet är sensorerna som tror att något är nära fronten.
Någon som upplevt samma problem samt en ev. lösning?

4372

Henrik.M
2014-05-10, 15:35
Vi brukar ta lös sensorerna och isolera dom med skumgummi bakom grillen , hålen som blir i fronten pluggar du med 14-15mm gummiplugg.
Annars finns denna lösning : http://www.oljebaren.se/qpax-universal/universal-och-tillbehor/tillbehor/nonsens-pdc-dodaren
Du klistrar "dutten" helt enkelt över sensorn.

Ingo
2014-05-10, 15:54
ok. så allt är i bruk? bara de sensorerna närmast extraljusen som inte "känner av nått"?

Henrik.M
2014-05-10, 15:58
ok. så allt är i bruk? bara de sensorerna närmast extraljusen som inte "känner av nått"?

Korrekt.

Ingo
2014-05-10, 17:16
Fy tusan så bra! Beställer direkt! Antar att plupparna är svarta så får väl beställa lite färg också och lacka dem.

Tack för hjälpen! :D

Henrik.M
2014-05-10, 17:44
Fy tusan så bra! Beställer direkt! Antar att plupparna är svarta så får väl beställa lite färg också och lacka dem. Tack för hjälpen! :D

"PDC dödarna" är vanliga skumgummiduttar med självhäftande tejp.
Dom går inte att lackera , utan man får tyvärr leva med 2 st svarta duttar utanpå sensorerna.

Skrivet på forumspringaren.

Ingo
2014-05-10, 18:09
Ajaj finns det något annat sätt att få den "ur" funktion utan att bilen larmar för tradiga sensorer?

Henrik.M
2014-05-10, 18:15
Ajaj finns det något annat sätt att få den "ur" funktion utan att bilen larmar för tradiga sensorer?

Som jag skrev tidigare. ;)


Vi brukar ta lös sensorerna och isolera dom med skumgummi bakom grillen , hålen som blir i fronten pluggar du med 14-15mm gummiplugg.

Alternativ 2 var länken jag gav dig och det alternativet som är enklast dvs montera PDC dödare direkt över sensorn.

Ingo
2014-05-10, 18:36
Tackar ödmjukast för tipsen! Går nog på alternativ två:)

Ingo
2014-05-10, 23:26
Kan göra en liten edit till tråden.
Kan varmt rekommendera hella 3003! I mitt fall med 75w xenon lyser så in i he****e.
Kanske inte världens snyggaste med tre runda extraljus men tror att de får bäst effekt iallafall om man ställer det mot en ramp.


Och till alla som undrar över vilken kabel att ta styrström ifrån så är det grön/lila. Tänkte att jag skriver in det för enkelhetens skull till alla som letar.


Samt parkeringssensorerna varnade inte under kvällens provkörning utan fungerade precis som de ska utav någon anledning, blir spännande att se om de även gör det under morgondagen.