handdator

Visa fullständig version : dsg7 bra eller anus



gorano
2014-05-06, 18:00
funderar på ny familjebil och tittat lite på touran 1.4 tsi bensin/gas med dsg7 lådan.
har läste lite om lådan på nätet men det var ju inte särkilt kul läsning om man säger så.
nån som har erfarenhet vad det gäller denna låda. det mesta som var skrivet på nätet handlade om dsg7 i passat, inte så mycket om touran.

D_Stenlund
2014-05-06, 20:42
de som skrivs är väl de få fel som dyker upp, skrivs ju aldrig om allt gott? :D jag har dsg7 i min golf, sjuuuukt nöjd. ska aldrig köra bruksbil utan dsg kan jag lova dig. diesel snål så in i ##### !

Hammarby Sjöstad
2014-05-06, 21:10
Har haft den tidigare, inga problem då i alla fall.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

tisu001
2014-05-06, 21:44
funderar på ny familjebil och tittat lite på touran 1.4 tsi bensin/gas med dsg7 lådan.
har läste lite om lådan på nätet men det var ju inte särkilt kul läsning om man säger så.
nån som har erfarenhet vad det gäller denna låda. det mesta som var skrivet på nätet handlade om dsg7 i passat, inte så mycket om touran.

Vi stordiggar vår sjusitsiga Touran, en mer flexibel-kompakt-minibuss finns inte, punkt :)

Gasbilarna är rätt kalla på marknaden så där kan du göra ett klipp men jag skulle vara ovanligt noga
med att kolla bakgrunden på bilen. Hur ofta TSI motorn fått ny olja, var den körts och om lådan fått delar bytta.

gorano
2014-05-06, 21:53
Ok :-). Jo gasbilarna verkar rätt kalla på marknaden im man ser till prisbilden. Vilket motoralternativ har du


Sent from my gameboy using Magic

tisu001
2014-05-06, 21:56
Ok :-). Jo gasbilarna verkar rätt kalla på marknaden im man ser till prisbilden. Vilket motoralternativ har du

Vi kör en gammal tickande 2.0 FSI från 2006, tanten vill byta.. till en ny Touran :)

Mickeelfstedt
2014-05-06, 23:15
Jag har en passat 2009 med den motorn och jag är nöjd med den... Inte lika nöjd med fälgarna jag har på den men det är ju nått annat... Men gas/bensin har jag nog bara märkt en nackdel med och det är att båda tankarna är väldigt små...

GTI G60
2014-05-07, 19:11
inte nöjd med min DSG7 på min Superb.
växlar inte mjukt på dom lägre växlarna... :(
skulle inte köpa en bil med DSG7 utan att ha garantier.

SamGTI
2014-05-07, 22:46
Känner igen det där med att den inte växlar mjukt i lägre växlar, 1-3 rycker tycker jag, speciellt när bilen är kall.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

GTI G60
2014-05-08, 18:55
Då kan jag tillägga att det är bytt Kopplingspaket & Mecatronicenhet på den.

SamGTI
2014-05-08, 18:56
Kanske bör utvärdera om jag ska gå o försöka få de bytt på min oxå. Har DQ200 i en Polo GTi '13


Skickas från min iPhone via Tapatalk

mangewide
2014-05-09, 06:50
Rycker?!. Min är mjuk som smör. Tycker det är en galet skön låda :)

SamGTI
2014-05-09, 20:40
Det är väl inte samma låda som sitter i Golf 7 tror jag


Skickas från min iPhone via Tapatalk

gorano
2014-05-12, 18:51
Så då var ny bil inhandlad.:-). Och det blev eeeen.....trumvirvel..... Toyota avensis. Ridå.
Med toyotas cvt-låda. Klart nöjd får jag nog ändå säga.
Men men misströsta inte, jag har ju faktiskt mma två golfar kvar:)

Sciroccogtx16v
2014-05-12, 20:21
Så då var ny bil inhandlad.:-). Och det blev eeeen.....trumvirvel..... Toyota avensis. Ridå.
Med toyotas cvt-låda. Klart nöjd får jag nog ändå säga.
Men men misströsta inte, jag har ju faktiskt mma två golfar kvar:)

Att du bara vågar... Jösses... Glömde du att provköra VW eller?

Fredrik

Fredrik

Marcus
2014-05-12, 20:36
Det är väl inte samma låda som sitter i Golf 7 tror jag


Skickas från min iPhone via Tapatalk

I grunden samma låda, men olika installation.

SamGTI
2014-05-12, 21:16
Hur menar du Marcus *nyfiken* :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

gorano
2014-05-12, 22:02
Att du bara vågar... Jösses... Glömde du att provköra VW eller?

Fredrik

Fredrik
nädå, klämt, känt, frågat, och utvärderat.:)
förstår att många på detta forum är vw/vag-trogna så in i bänken, men det är inte jag.
I familjebilen väger jag in fler saker än mitt intresse för vw-bilar.

Marcus
2014-05-12, 22:24
Hur menar du Marcus *nyfiken* :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Tänker att själva växlingsmekaniken kan vara samma (DQ200) men installationen kan skilja, dvs samspel med motor och övrig elektronik, mekanik, styr- och reglerteknik.

- - - Uppdaterad - - -


Så då var ny bil inhandlad.:-). Och det blev eeeen.....trumvirvel..... Toyota avensis. Ridå.
Med toyotas cvt-låda. Klart nöjd får jag nog ändå säga.
Men men misströsta inte, jag har ju faktiskt mma två golfar kvar:)

Avensis med CVT är säkert en bra och välfungerande bil, men i min värld skulle det vara lite som att ge upp (bil) livet...:)