handdator

Visa fullständig version : Drar ut batteriet på min Beetle -99



mrVW
2014-05-06, 07:32
Jag har problem med att batteriet laddar ut efter körning. Har löst det med att lyfta pluskabeln från batteriet men nu vill jag få detta fixat. Nån som har tips? Inga lampor eller liknande står och lyser. Batteriet är helt nytt. Men ändå töms batteriet över natten. Generatorfel? :confused:

nivek75
2014-05-06, 09:11
Du har möjligtvis inte bytt stereo i bilen ?
Då kan man få detta fel.
Om man byter från tex rcd300 till en rcd 510 för att man har en förgamla gatway i bilen.
Då vet inte. Bilen om att man har stängt av stereon och drn drar ut sttömmen över natten.
Googla batteri drin finns mycket skrivet om det på nätet

Henrik.M
2014-05-06, 17:50
RCD och Gateway kan vi nog glömma på en gammal hederlig New Beetle från 1999. :)
Däremot spökande låskistor alternativt eftermonterad utrustning är en stark kandidat.
Lättast är att ta en multimemeter och mäta förbrukning ute vid batteriet , sedan dra säkring efter säkring tills förbrukningen går ner.
Då har man ringat in strömtjuven.

nivek75
2014-05-06, 19:20
Ok nu såg jag årsmodellen. [emoji5][emoji1]

mrVW
2014-05-12, 07:42
mmm det är ju en gammal skorv jag har men helt i originalskick så när som på en uppsättning feta 18"are.. Original stereo med kasset :(. Men har planer på att byta till en pionéer som jag har ligger.. Funkar det eller finns det nåt att tänka på?

Detta med låskistan, den har funkat då dörren gått i lås när man låst via fjärrkontroll i nyckeln. Fick dock byta låskistan nyligen pga byte av fönsterhiss. Och den nya låser tyvärr inte dörren så jag måste byta igen. Kunde vara nån dålig lödning läste jag i nån tråd med det är överkurs för mig :p men elfelet fanns innan!

Låskistorna, är väl samma som sitter i Golf 4, Passat samt Lupo och Bora??

Ska testa det där med att dra säkring för säkring.. Tack för tipset