handdator

Visa fullständig version : skyddsfolie kofångare bak, samt blåtand rcd510



Ingo
2014-05-04, 09:55
Hej!

Är nybliven ägare till en passat variant 140 hk tdi 2011 med premium pkt. Som rubriken lyder undrar jag om det finns färdigskuren skyddsfilm till den plana delen på kofångaren bak under bakluckan?

samt att min bil inte är mobiltelefon förberedd. Är det svårt att eftermontera själv? kopplingsschema? pris? kodning?

tackar ödmjukast för visat intresse!

Henrik.M
2014-05-04, 10:57
Hej!

Är nybliven ägare till en passat variant 140 hk tdi 2011 med premium pkt. Som rubriken lyder undrar jag om det finns färdigskuren skyddsfilm till den plana delen på kofångaren bak under bakluckan?

Artikelnr hos Volkswagen : 3AF061197A
Kostar cirkus 460:-
http://www.volkswagentillbehor.se/?article=3AF061197A


Är det svårt att eftermontera själv? kopplingsschema? pris? kodning?

tackar ödmjukast för visat intresse!

Svårighetet beror på händighet , monteringen innefattar lite kabeldragning (mellan syrdon->stereo samt styrdon->takmikrofon)
Kopplingsschema behövs ej , det är "plug and play" grejer.
Det måste kodas in mot bil efter montering.
Sök på forumet , finns lite skrivet om det.

kalle950
2014-05-04, 16:05
Jag hade skippat vw´s handsfree och gått direkt på en Parrot Mki9200. Billigare och säkert mindre jobb att ansluta och framför allt så funkar den. Min parrot visar både artist och titel när man streamar spotify från mobilen och har gjort så i flera år......detta har ju inte vw ens lyckats lösa i golf 7:an

pp3
2014-05-04, 19:49
Jag hade skippat vw´s handsfree och gått direkt på en Parrot Mki9200. Billigare och säkert mindre jobb att ansluta och framför allt så funkar den. Min parrot visar både artist och titel när man streamar spotify från mobilen och har gjort så i flera år......detta har ju inte vw ens lyckats lösa i golf 7:an

Nja... Funkar hur bra som helst att visa album/titel med org blåtand o spotify. Funkat både på min fabia samt golf r med eftermonterad original vw blåtand o iphone. Isf kan det bero på din android/microsoft mobil.

Ingo
2014-05-04, 22:28
ok, tack!

Men vad kan prislappen vara för de prylar som går åt samt kostnad för kodning?

pp3
2014-05-05, 06:57
ok, tack!
Men vad kan prislappen vara för de prylar som går åt samt kostnad för kodning?

Kodning kan ngn säkert hjälpa dig med, beror på vem som är närmast.
Carsystems.pl har plug'n'play paket för runt 2000. Vill du komma undan billigare har jag min till salu.

kalle950
2014-05-05, 11:02
Nja... Funkar hur bra som helst att visa album/titel med org blåtand o spotify. Funkat både på min fabia samt golf r med eftermonterad original vw blåtand o iphone. Isf kan det bero på din android/microsoft mobil.

Kan så vara men faktum kvarstår att det funkar bra i min ena bil med parrot och med min android-telefon men inte i min nya golf 7:a.
Tycker inte att detta är något direkt positivt. Kollar man sedan på gamla bilen med rcd510 så gick det ju inte ens att byta spår när man körde spotify. VW gör kanonbilar men vad gäller handsfree så finns det många som gör det bättre. Samma med navigeringen, är det ens möjligt att hitta en navigator på stormarknaden som inte har inbyggt stöd för fartkameror?

Marcus
2014-05-05, 22:57
Det står i din signatur att du har en Golf generation 6, ej generation 7.

kalle950
2014-05-06, 13:12
Hämtade den i fredags så jag har inte hunnit med så mycket mera än att konstatera att handsfree fortfarande inte är VW´s största styrka.
Men men man kan ju inte få allt, bilen i övrigt är en trevlig upplevelse. Åker numera en smurfblå R7:a

Marcus
2014-05-06, 13:41
Trevligt :)