handdator

Visa fullständig version : Hur tar man bort emblem bak på Polo 6r -2013



SamGTI
2014-04-25, 08:00
Någon som vet hur man tar bort vw emblemet på bakluckans öppningslås på en Polo 6R?

Tänkte byta ut mot ett mattsvart :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Peter-C
2014-04-25, 12:57
Tjena.

Gör rent + använd bara fingrarna.

Har tagit ett litermått med varmvatten från kranen och hällt över emblemet för att mjuka upp dubbelhäftande tape. Sedan har jag helt enkelt lirkat bort det och gnott med fingrarna för at ta bort tape resterna. Det av resterande av limresterna har jag tagit med cellulosa tinner. Småfuktig trasa, snabb avtorkning. (Löser normalt inte fabriks/2k lack).

Värmepistol - Skit i värmepistol, det bara ökar risken för att man bränner något i onödan.

Någon har använd fiskelina som avskiljare, inte jag då jag inte hinner att leta fram den :).

/Peter

SamGTI
2014-04-25, 13:02
Tack Peter :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

lasholm
2014-04-25, 16:01
Var det inte emblemet på handtaget du menade? Sitter det också med tejp?

Skickat från min HTC One X+ via Tapatalk

Peter-C
2014-04-25, 17:29
Var det inte emblemet på handtaget du menade? Sitter det också med tejp?

Skickat från min HTC One X+ via Tapatalk

Visst fan, det gick för fort! Då gäller inte min beskrivning! Den avser sådant som sitter direkt på lacken.

Vågar inte säga hur det sitter. Har sett någon som bytt på GTI 6 och pillat bort det med typ ett "belalkort" eller annat plastkort för att inte ha sönder det.

/Peter

PS sitter med snäppen/hullingar tror jag.

Henrik.M
2014-04-25, 18:09
http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f128/definitive-guide-removing-polo-6r-vw-badges-88736.html'

Google , bibeln för oss med teflonhjärna. ;)


Teflonhjärna = Vi har gjort det någongång men minns ej hur. :)

SamGTI
2014-04-25, 21:57
Awesome! Google is your friend - dock letade jag på fel ställe... Så tack för länken Henrik.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

SamGTI
2014-04-25, 21:59
Jo, d e det på öppningshantaget :) ska enl ovan länk sitta med clips på något sätt.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Mk1
2014-04-26, 08:34
Smörkniv i plast är finfina grejer att bryta lös emblem med.


Skickas från min iPhone via Tapatalk