handdator

Visa fullständig version : Bes.problem(mk2)



JettaGTS
2007-08-25, 16:53
Fick ett antal tvåor för ett tag sedan, och två av dem gör mig galen.

1. Blinkersspak med integrerad varningsblinkers, ngn fjäder har hoppat av, så helljuset vill inte stanna i sitt läge, och ja, ljusomkopplaren är i sitt läge..
Jag hittar liksom ingen heller, vart på skroten o där hitta jag bara de gamla(smala), och de "nyare" hade sin varningsblinkers på själva panelen...

2. Bromskraftsfördelaren påstod bes.mannen satt fast, jag har 0 koll på hur man kollar upp detta samt åtgärdar det. Finns det nytt att köpa?

Tacksam för hjälp!!

Särkelä
2007-08-25, 22:02
Bromskraftfördelaren finns ny o köpa. Men kan gå ibland o få i gång dom om man smörjer upp den o vickar igång den igen me en tång. Om den inte har fastnat inne i kolven.

JettaGTS
2007-08-26, 00:58
är det en dyr historia?
var finns det att få tag på?

onk
2007-08-26, 01:24
Kostar kanske 50-60 kr. Finns på Mekonomen eller annan bilreservdelssäljande firma.

Manny
2007-08-26, 01:52
Kostar kanske 50-60 kr. Finns på Mekonomen eller annan bilreservdelssäljande firma.

var hittar du en bromskraftsfördelar för 60:-?

onk
2007-08-26, 01:57
Hmm.. Tänker jag på hjulcylinder tro? Den som sitter i trumman och trycker ut backarna...

Det är sent nu känner jag:P

Mike
2007-08-26, 11:04
Har precis samma problem med bromsarna på min. Så jag har gett upp och bygger om till skivor runt om. Ang bromsfördelaren så hittar jag den inte ens i vagcat, vart sitter skiten igenteligen?

R.Grönberg
2007-08-26, 11:12
Har precis samma problem med bromsarna på min. Så jag har gett upp och bygger om till skivor runt om. Ang bromsfördelaren så hittar jag den inte ens i vagcat, vart sitter skiten igenteligen?

lastkännande ventil är väldigt vanligt att den kärvar vad jag vet just på mk2.
den sitter framför bakaxlen om ni kollar under bilen.
Går 4st bromsrör till den ( 2 st längsgående in och 2 st till ett vardera bakhjul)
Sitter även en fjäder där som ska känna av om man t.ex har last eller inte där bak. Går att smörja upp oftast