handdator

Visa fullständig version : gtd mk6 uppgradering för bana



Crippep
2014-04-21, 19:45
Halloj alla! Ny här på forumet o i klubben, har precis införskaffat mig en gtd MK6, tänker köra bana med den, hade tänkt mig att uppgradera chassiet o bromsar som första mod på bilen, tänkte byta till gula koni sport o h&r fjädrar samt byta till h&r krängare, vad har ni för erfarenhet av dessa? Eftersom jag tänker använda bilen.som bruksbil då tänker jag inte satsa på coils det första jag gör :-) men till bromsar vet jag inte riktigt vad som funkar bäst till dessa bilar hade tänkt mig ebc belägg o bättre skivor samt stålomspunna slangar, men vilka skivor är bra att välja med tanke på pris o prestanda? Själklart så kommer de mesta handlas från ebay.de :-P taksam för svar / Christer

Premis
2014-04-21, 23:23
Välkommen! :)

Provat att köra den original på bana och se hur den beter sig och känna vad du behöver? Brukar vara en bra början. Sällan tekniken som sätter begränsningarna ;).

Finns nog banrävar här som kan ge tips om vad du ska fokusar på först, alltid kul att uppgradera lite.

Crippep
2014-04-21, 23:28
Tackar! :D

tänkte uppgradera den lite i alla fall, mina erfarenheter av orginal bilar på bana är ju inte så roliga! körde impreza förut o den va ju som en full anka :p rint kinnekulle, och bromsar ja dom blev ganska så snart överhettade. :(

tänkte börja med nya fjädrar, dämpare o krängare samt andra skivor o belägg +stålomspunnet med fräsh bromsvätska till att börja med.

är det nån som har tips på vart man kan köpa endlinks/droplinks nånstans?

fjädrar för utseendets skull oxå då :p

men funkar orginalskivorna med andra belägg eller blir det skit de me? mvh en knäpp diesel nörd ;P

ThomasT
2014-04-22, 09:44
men funkar orginalskivorna med andra belägg eller blir det skit de me? mvh en knäpp diesel nörd ;P

Ja, de funkar.

.

Haugeman
2014-04-22, 10:50
Börja med Fräsh bromsvätska, gärna en med lite högre kokpunkt, bra bromsbelägg som tål högre värme ( tänkt på att värsting banbelägg ofta kräver högre temp för att bita och kan ge dålig eller rent av obefintlig bromsverkan vid nödbromsning på gata med kalla bromsar) och stålspunna bromsslangar. Originalskivorna håller rätt länge sålänge dom är fräsha.

Detta kommer man ganska långt med på en annars standard bil.

H&r har bra kvalité på sina grejer. Kör h&r 35mm sänkfjädrar på min mk5 och gillar sättningen i den. Bra känsla och inte sämre komfort än standard GTi fjädrarna som satt där.

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Crippep
2014-04-22, 12:11
Trevliga killar på stertman motorsport :-) fick mycket tips o idéer av Jimmy! :-D

Skickat från min LT25i via Tapatalk

Haugeman
2014-04-22, 13:00
Jimmy har grym koll på detta :-)

Skickat från min C6903 via Tapatalk

Särås
2014-04-22, 19:58
Trevliga killar på stertman motorsport :-) fick mycket tips o idéer av Jimmy! :-D

Skickat från min LT25i via Tapatalk

Försöker så gott jag kan! :)

Crippep
2014-04-22, 23:55
Försöker så gott jag kan! :)


skickat ett mail till nu! tack än en gång för bra hjälp o tips :)

Crippep
2014-04-28, 16:23
happ beställt fjädrar belägg slangar o bromsvätska nu! :) får se vad parafinbrännarn har att ge på mantorp :cool: