handdator

Visa fullständig version : Rcd 510



oden
2014-03-31, 17:52
Tjena

Jag har precis köpt en passat cc 2010a och i den sitter det en rcd 510 men instruktionboken är till en rcd 310a.
Jag har hittat ett antal vw BTs från både krockade passat cc och även hittat andra org på nätet men får till svar från Dinbil att det inte passar om inte min bil är förbered från fabrik och att det måste montera ut min 510a för att se om den är förbered. Någon som vet hur det är för jag vill inte köpa något som inte fungerar.

Om jag håller in setup så kommer det bara upp FM/AM men inget serienummer och tittar jag på inställningar så står det att jag kan aktivera BT-Audio men den fliken är bara gråtonad.

Tacksam för all hjälp jag kan få =) fast jag inte kör GTi =P

Monzen GTi
2014-04-01, 07:58
Hej. Mitt tips är att även titta på Dension Gateway Pro ( http://www.dension.com/product/gateway-pro-bt ) Har denna i min Eos med RCD500 och den funkar kanonbra!

MVH / Martin

finlandiaaa
2014-04-01, 21:46
Ska själv försöka på mig att fixa BT i min just nu... Mailade carsystems.pl och de sa vilken jag skulle ha. Återstår väl att se ifall det fungerar, men vad jag förstått är det original-grejer. Sen blir det väl vag com till kodningen...