handdator

Visa fullständig version : Konstigt fel Golf R 2014



Polo Sport
2014-03-27, 21:36
Hej. Är ganska ny här. Brukar läsa ganska mycket här och få reda på det mesta.

Har för 2 veckor sedan fått min nya Golf R. En bil som jag är grymt nöjd med.
Men Idag när jag startade bilen radades felmeddelande på felmeddelande upp.
Bl.a. Esp, däcktrycksvarning, acc, start stopp system, backkamera mm.
Kommer inte ihåg alla med det stod att systemen var inaktiva eller ur funktion.

Provade att starta om bilen 3 gånger utan resultat men efter 4 omstarten fungerar
allt som vanligt.
Vad kan ha hänt? Något för verkstaden eller är det svårt för dom när inte felet kvarstår?

Med vänlig hälsning, Martin Ödmar

Mattias
2014-03-27, 21:56
Kör den till verkstaden, felkoderna bör finnas loggade.
Hoppas det löser sig!

anri52
2014-03-27, 21:58
Hej. Är ganska ny här. Brukar läsa ganska mycket här och få reda på det mesta.

Har för 2 veckor sedan fått min nya Golf R. En bil som jag är grymt nöjd med.
Men Idag när jag startade bilen radades felmeddelande på felmeddelande upp.
Bl.a. Esp, däcktrycksvarning, acc, start stopp system, backkamera mm.
Kommer inte ihåg alla med det stod att systemen var inaktiva eller ur funktion.

Provade att starta om bilen 3 gånger utan resultat men efter 4 omstarten fungerar
allt som vanligt.
Vad kan ha hänt? Något för verkstaden eller är det svårt för dom när inte felet kvarstår?

Med vänlig hälsning, Martin Ödmar

Hej!

Jag skulle åka till verkstaden direkt i morgon och kolla upp det hela känns överjävligt att något sånt kan
hända på en helt ny bil. Batterikablarna sitter fast ordentligt?

Polo Sport
2014-03-27, 22:15
Hej!

Jag skulle åka till verkstaden direkt i morgon och kolla upp det hela känns överjävligt att något sånt kan
hända på en helt ny bil. Batterikablarna sitter fast ordentligt?

Har inte kollat batterikablarna men dom borde ju sitta fast tycker man. Ska kolla detta
Får bli ett besök på verkstaden imorgon

Tack för hjälpen

Peter-C
2014-03-27, 22:27
Har inte kollat batterikablarna men dom borde ju sitta fast tycker man. Ska kolla detta
Får bli ett besök på verkstaden imorgon

Tack för hjälpen

Allt rasar ju inte ihop samtidigt – Tror också på spänningsfall, batterikablar. Du får se vad de säger efter felkods läsningen som dessutom visar batterispänning vid tillfället.

/Peter

Polo Sport
2014-03-27, 23:04
Allt rasar ju inte ihop samtidigt – Tror också på spänningsfall, batterikablar. Du får se vad de säger efter felkods läsningen som dessutom visar batterispänning vid tillfället.

/Peter
Natuligtvis går inte allt detta sönder samtidigt men man blir ju lite fundersam när det dyker upp massa felmeddelanden efter knappt 40 mil.
Har tidigare haft 4 nya golfar utan några som helst problem :)

Med vänlig hälsning, Martin Ödmar

Peter-C
2014-03-27, 23:26
Återkom gärna med feedback, intressant att veta. Visst blir man lätt uppskärrad när sådana meddelande listas (i alla fall blir jag det).

Också väldigt nöjd med min nya R efter 105 mils körning. Betraktar den härmed som inkörd vilket innebär roligare körning i helgen :).

/Peter

DPC
2014-03-28, 13:01
Bäst att kolla med verkstad, samtidigt som det inte är bråttom med tanke på två års garanti. Jag drabbades av ett liknande fenomen första dagen jag hade min då nya BMW. Plötsligt funkade inte vissa funktion och inställningar försvann. Ungefär som att en styrenhet eller koordinator var ur spel. Dagen efter var allt som vanligt och det har aldrig hänt igen. På verkstad hittade man inga spår av blackouten.

firefreak
2014-03-28, 13:06
Låter som när batteriet i min R32 tog slut. Då gav alla moduler felkod för låg spänning. Det kan ju vara ett dåligt batteri.

Premis
2014-03-28, 13:10
Kul fel, in med den på verkstad, någon har glömt ansluta något låter det som.

Polo Sport
2014-03-28, 18:15
Hej igen.

Ska lämna in bilen på måndag. Hann inte idag. Men jag har pratat med dom och dom trodde inte på att batteriet, spänningsförsörjning var nåt fel på. Snarare en abs sensor eller nåt där kring. Dom hade tydligen mycket med dom systemen att göra. Får vänta tills
Måndag.
Idag har bilen fungerat som vanligt.

Med vänlig hälsning, Martin Ödmar

J.L
2014-03-28, 21:58
Hej och välkommen!

Missa inte att utnyttja nybilsmedlemskapet,
Läs mer på förstasidan.

Lycka till med nya bilen!

FiNCH
2014-03-29, 20:56
På min polo GTi hände samma sak. Dsg lådan släppte växeln och alla möjliga system slogs ut. Visade sig vara Huvudjordflätan i karossen som var lös.


Skickas från min iPhone via Tapatalk