handdator

Visa fullständig version : Chip till Golf GTI -05



Roger J
2014-03-20, 00:20
Köpte en i höstas och undrar om någon provat chip och om det blir någon skillnad?
Gärna dela med er om positiva / negativa saker om dessa

Valkyr
2014-03-20, 09:28
Har en -05a som jag chippade i maj förra året.

Efter lite undersökningar och kikande runt så bestämde jag mig för att beställa från BSR.

Hade jag bott på andra sidan landet (östsidan) så hade jag nog åkt till stertman och fått giac program, på både motor och låda.

Mickeelfstedt
2014-03-20, 10:20
Jag kör med vtech steg 2+. hade jag inte haft denna mjukvaran hade jag nog gått på revo...

iMats
2014-03-20, 22:49
Det finns nog en hel del fördelar att välja något som någon firma i närheten kan erbjuda, tex om det skulle bli något krångel. Det enda jag har relativt nära är BSR och jag var dock inte jättesugen på det. Läste givetvis massa om chippning och bestämde mig för Superchips i England: http://www.mybluefin.co.uk
Har bara läst massa positivt om dom och är nog det billigaste alternativet, man får dock göra jobbet själv vilket var väldigt enkelt. Är jättenöjd men har inte jämfört med någon annan chippning. Pigg blev den i alla fall :-)

Cullberg
2014-03-21, 00:06
Chip på en 2.0T gör stor skillnad, har du vägarna förbi Stockholm så är Jimmy Särås på Stertman en stjärna på detta område.
Är du betalande medlem har du dessutom riktigt bra priser där.

Mr_Big
2014-03-21, 09:51
Det finns nog en hel del fördelar att välja något som någon firma i närheten kan erbjuda, tex om det skulle bli något krångel. Det enda jag har relativt nära är BSR och jag var dock inte jättesugen på det. Läste givetvis massa om chippning och bestämde mig för Superchips i England: http://www.mybluefin.co.uk
Har bara läst massa positivt om dom och är nog det billigaste alternativet, man får dock göra jobbet själv vilket var väldigt enkelt. Är jättenöjd men har inte jämfört med någon annan chippning. Pigg blev den i alla fall :-)

Superchips är riktigt bra. Rekommenderas varmt! Och tro nu inte bara för att dom är billiga så är det undermåliga produkter. Absolut inte. England har en helt annan prisbild än Sverige.

Ama303
2014-03-21, 10:23
Det finns nog en hel del fördelar att välja något som någon firma i närheten kan erbjuda, tex om det skulle bli något krångel. Det enda jag har relativt nära är BSR och jag var dock inte jättesugen på det. Läste givetvis massa om chippning och bestämde mig för Superchips i England: http://www.mybluefin.co.uk
Har bara läst massa positivt om dom och är nog det billigaste alternativet, man får dock göra jobbet själv vilket var väldigt enkelt. Är jättenöjd men har inte jämfört med någon annan chippning. Pigg blev den i alla fall :-)

Har också bara haft goda erfarenheter av Superchips. Med över 20års erfarenhet så vet de vad de sysslar med. Deras kundsupport är iaf bättre än något man upplevt inom Sveriges gränser. Att de också är mycket billigare än motsvarande produkter i Sverige skadar inte på något sätt :)