handdator

Visa fullständig version : Hjälp att identifiera två kablar, G60 corrado



D_Stenlund
2014-03-19, 06:59
Vi har lite problem att veta vart dessa två kablar har för adress, jag har inte dom på min golf g60. Den första är blå/vit och kommer fram vid kabelstammen vid oljetrycksgivarna vid filtret och är rätt kort så den kan inte gå så långt. Dock vet jag ej vad det är. Idé?
Den kan hete intake air temperature sensor. De är en vit hon-kontakt.

http://i1325.photobucket.com/albums/u638/G60Stenlund/Mobile%20Uploads/IMAG0121_zpsa1a003f6.jpg

Den andra är grön, kommer bakom insuget vid tändspolen, samma gröna färg som tändspolens gröna. Den har en enpolig svart kontakt på sig. Ska heta a/c compression signal och når i höjd med sidan av toppen. Har inte denna på golfen heller. Idé?
http://i1325.photobucket.com/albums/u638/G60Stenlund/IMAG0120_zps6c65b5d9.jpg

Vi har bara fixat ic, gladder, styrbox, tryckrör osv.
Tack för hjälpen.

Sciroccogtx16v
2014-03-19, 09:33
Kollade lite på bilderna och känner inte igen dom från min golf g60 heller. Kan det va så att det satt ac i bilen förut och den ena är nån tempgivare och den andra är för stt höja tomgången när acn går?

Fredrik

D_Stenlund
2014-03-19, 10:07
De funderar jag med på, men står ac för just aircon. I detta fall för kabeln kommer från huvudstammen. Kanske är så att dom inte varit inkopplade

JRJ
2014-03-19, 12:53
Jag har ingen AC i min Corre, och båda de kablarna ingår i kabelstammen på den också men är inte inkopplade nånstans.

D_Stenlund
2014-03-19, 13:07
Va bra, då e de ur värden. Har rätt bra koll på kabelstammen men dessa är skumma. Va kan de vara, förberett för ac?

Sn00k
2014-03-19, 14:02
helt korrekt, det ena är digifantens ingång för AC-signal, så att den kan kompensera och höja tomgång osv när ACn är aktiverad.

det andra ser ut att vara till en separat insugstemp-givare som fanns på vissa usa/mehico-kärror, men på våra europeiska så sitter denna ihopbyggd med CO-potten i form av en thermistor.. du kanske vill titta/försäkra dig om att co-potten även den har en blå/vit kabel samt TRE stift och inte TVÅ som usa/mehico hade.

D_Stenlund
2014-03-19, 16:16
Matte den e svensksåld. Ja e me i ditt resonemang.Co potten har 3.