handdator

Visa fullständig version : Toyo r888 däck till Golf R



wajid
2014-03-10, 08:16
Hej jag undrar om det är bra och köra med R-däck på en Golf R -11? Skulle det bli något problem för bilen!?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Särås
2014-03-10, 16:08
Nej, varför skulle det bli det? Förutom att det finns bättre R-däck för en så pass tung bil!
Men annars är det egentligen inget stort problem, skulle vara att Du slitet mer på bussningar, bromsar och karossen!

wajid
2014-03-10, 16:10
Nej, varför skulle det bli det? Förutom att det finns bättre R-däck för en så pass tung bil!
Men annars är det egentligen inget stort problem, skulle vara att Du slitet mer på bussningar, bromsar och karossen!

Jaha okej då:) tack för svaret!:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lillen
2014-03-10, 16:49
Ska du bruksa?
Kalla är de jäkla hala.
Slits betydlig mer vid brukskörning.

wajid
2014-03-10, 16:50
Ska du bruksa?
Kalla är de jäkla hala.
Slits betydlig mer vid brukskörning.

Nja inte riktigt brukas!! Men jag tänkte åka med den typ på träffar på helgerna och kanske köra banna 1 eller 2 gånger:) så jag vet inte va kan ni rekommendera:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Särås
2014-03-10, 19:03
Michelin Super Sport bästa däcket all round!

wajid
2014-03-10, 19:53
Michelin Super Sport bästa däcket all round!

Är det så? Alla jag frågar så säger dom R-däck är dom bästa


Sent from my iPhone using Tapatalk

Merlinen
2014-03-10, 21:22
Att köra med lite små slita R888 när det regnar på gata/E4 är inget jag vill göra igen :)

Så jag skulle inte ta ett par R-däck till en bil som jag kör som "daily driver" och far till 1-2 banträffar per år med.

wajid
2014-03-10, 22:02
Att köra med lite små slita R888 när det regnar på gata/E4 är inget jag vill göra igen :)

Så jag skulle inte ta ett par R-däck till en bil som jag kör som "daily driver" och far till 1-2 banträffar per år med.

Okej va kan du rekommendera då!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Särås
2014-03-11, 09:49
Är det så? Alla jag frågar så säger dom R-däck är dom bästa


Sent from my iPhone using Tapatalk

Du kör så lite bana och har inte förberett bromsarna och chassi för R-däck så skulle säga att Du kör Michelin Super Sport som är det närmaste ett R-däck man kan komma men fortfarande ett propert gatdäck!

wajid
2014-03-11, 09:55
Du kör så lite bana och har inte förberett bromsarna och chassi för R-däck så skulle säga att Du kör Michelin Super Sport som är det närmaste ett R-däck man kan komma men fortfarande ett propert gatdäck!

Tack för rådet!:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

firefreak
2014-03-11, 10:01
Jag körde på Federal 595RS-R med golfen och dom var riktigt bra på bana. Lätt obehagligt att köra på motorvägen i regn dock. Ska du mest bruksköra så skulle jag säga att ett aggressivare gatdäck är betydligt bättre val...

wajid
2014-03-11, 10:06
Jag körde på Federal 595RS-R med golfen och dom var riktigt bra på bana. Lätt obehagligt att köra på motorvägen i regn dock. Ska du mest bruksköra så skulle jag säga att ett aggressivare gatdäck är betydligt bättre val...

Jo precis, fick höra detsamma av många andra här på forumet, så jag har typ bestämt mig att ta Michelin super sport däck istället:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

golfhenke
2014-03-11, 10:36
Fick just mina r däck monterade på mechanum. Så nu kör jag ett dedikerat banåka kit 17", så kan jag ha lite mer komfortinriktning på sportdäcken till vardags istället i 19"

Blir ju lite bökigt att byta däck inför ett event eller en helg och hade gärna haft en separat banåkabil. Men saknar garage så då får det bli så här :) Skall bli grymt spännande och se skillnaden på nästa kinnekulle träff, då mina Golf R original däck typ smälte bort i solen på banan förra sommaren :o. Gick väl åt 2-3 mm eller nått..

wajid
2014-03-11, 10:38
Fick just mina r däck monterade på mechanum. Så nu kör jag ett dedikerat banåka kit 17", så kan jag ha lite mer komfortinriktning på sportdäcken till vardags istället i 19"

Blir ju lite bökigt att byta däck inför ett event eller en helg och hade gärna haft en separat banåkabil. Men saknar garage så då får det bli så här :) Skall bli grymt spännande och se skillnaden på nästa kinnekulle träff, då mina Golf R original däck typ smälte bort i solen på banan förra sommaren :o. Gick väl åt 3 mm eller nått..

Oj då, lycka till med dom nya däcken då, kanske ses i kinnekulle nästa träffa, då blir drt roligt och se andra vw bilar:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

golfhenke
2014-03-11, 10:55
Kanske överdrev lite med 3 mm, men minst 2mm gick åt iaf :)

wajid
2014-03-11, 10:58
Kanske överdrev lite med 3 mm, men minst 2mm gick åt iaf :)

Haha jaha okej inte mycket skillnad ändå:)


Sent from my iPhone using Tapatalk