handdator

Visa fullständig version : Golf IV 1.8T -99. Rycker åt vänster vid gassläpp.



Christofer
2014-03-09, 07:10
Hej alla vw tokar :)! Jag är ny på forat och detta får bli mitt första inlägg.

Bilen går rakt och fint när den är kall men kör man några kilometer så börjar den dra/rycka åt vänster när man motorbromsar eller ännu värre när man trycker ned kopplingen. Rullar man långsamt efter att detta inträffat så känns det ungefär som att vänster framhjul sitter helt löst. Fenomentet försvinner dock när man bromsar eller gasar.

Går spikrakt och utan missljud på gaspådrag och inga anliggande bromsar. Stora bussningarna i länkarmarna är bytta och så även styrlederna. Har skiftat på hjulen och kan inte härleda till att jag har ett trasigt hjullager heller och det knorrar inte om drivknutarna.

Nån som har nån ide om vad som kan vara galet?

Mvh Christofer

J.L
2014-03-09, 08:38
så börjar den dra/rycka åt vänster när man motorbromsar eller ännu värre när man trycker ned kopplingen.

Hej och välkommen hit.

Jag tror problemet kan vara motor/växellådskudde, det känns iallafall så med ovanstående förklaring.

Christofer
2014-03-09, 14:31
Tack och tack för svar. Motorfästet är inte glappt. Det känns nästan som att man skulle ha en krokig bromsskiva förutom att det vibrerar inte när man bromsar dock vibrerar det när man trycker mycket lätt på bromsen, märkte jag idag
Jag ska prova andra fälgar så det inte är mina hjulbultar som är för långa. Skumt är det iaf

VR6_Linus
2014-03-13, 12:59
Spindelled, kontrollera glapp.
Märker inget när du växlar upp och ner?

Christofer
2014-03-26, 04:10
Idag uppvisade sig felet hemma på gården påväg hem från en godkänd besiktning. Drivknuten har aldrig knakat eller uppvisat nått av de klassiska symtomen. Hade en ny knut hemma så det var ju löst inom en timma. Spännande fel.

http://i41.photobucket.com/albums/e271/foffe/Mobile%20Uploads/IMAG0737_zpscvq9otcd.jpg (http://s41.photobucket.com/user/foffe/media/Mobile%20Uploads/IMAG0737_zpscvq9otcd.jpg.html)