handdator

Visa fullständig version : Anslutningsgaranti/Förlängd garanti - värt att teckna?



Gti
2014-03-07, 22:10
Har beställt en Golf R och har med köpet också tecknat mig för en förlängd garanti på 3 år/9000 mil för 5000kr. I folkmun anslutningsgaranti/förlängd nybilsgaranti.

Grejjen är den att jag inte kan hitta någon information om vad den täcker men på namnet tolkar jag det som just det, förlängd nybilsgaranti på samma villkor; går elstolen sönder > garanti, går dsg-lådan sönder > garanti..ja ni fattar.

Nån som vet vad som ingår/begränsningar?

Peter-C
2014-03-07, 23:39
Jag har fattat det just som du beskriver det inklusive miltalsbegränsning. Det borde innebära att exempelvis lack garantin fortfarande är begränsad till 3 år. Det finns ingen info på VW:s websida som säger något annat. Själv har jag inte bokat/köpt den.

Eftersom det är samma pris på den till alla Golfar oavsett modell så är den ju mest prisvärd till en R ;)!

/Peter

Gti
2014-03-09, 10:38
Jag har fattat det just som du beskriver det inklusive miltalsbegränsning. Det borde innebära att exempelvis lack garantin fortfarande är begränsad till 3 år. Det finns ingen info på VW:s websida som säger något annat. Själv har jag inte bokat/köpt den.

Eftersom det är samma pris på den till alla Golfar oavsett modell så är den ju mest prisvärd till en R ;)!

/Peter

Ok, borde vara som vi tror då...får stämma av med säljaren vid tillfälle.

pp3
2014-03-09, 11:15
Jag fick det förklarat att förlängningen täcker inte slitagedelar såsom belägg o liknande - men t.ex. ifall en stötdämpare alt värmeslingan i sätet går sönder så fixas det utan frågor - dvs fabrikationsfel.

Lack o liknande täcks nog inte.

Peter-C
2014-03-09, 12:32
Jag fick det förklarat att förlängningen täcker inte slitagedelar såsom belägg o liknande - men t.ex. ifall en stötdämpare alt värmeslingan i sätet går sönder så fixas det utan frågor - dvs fabrikationsfel.

Lack o liknande täcks nog inte.

Slitagedelar omfattas inte i den grundläggande fabriksgarantin heller så det är säkert ingen skillnad. Då är vi nog eniga :).

/Peter