handdator

Visa fullständig version : Abs esp varnar



Guzz
2014-03-07, 19:24
Hej
Jag har en passat 2004 med awt motor.
Abs esp varnar bromsljusen fungerar ej, får felkod 00526 dvs fel på bromsljuskontakt.
Jag har bytt den men felet är kvar .
Bromsljuskontakten har fyra stift och i "vila" är det kontakt mellan de två i mitten, trycker jag ner pedal är det kontakt mellan de två yttersta stiften.
Ledningen från kontakt till bromsljusen är ok .

Har någon råkat ut för detta eller någon idé hur jag ska lösa detta ?

Sn00k
2014-03-08, 03:19
...Det råkar inte sitta LED-bakljus eller lampor BAK på bilen?
av någon underlig anledning slår nämligen dessa skapelser ut EN av dom 2 givarna i bromsljuskontakten.. sett det på 3st olika bilar, med olika typer av led-lampor nu, bara en tanke.

Guzz
2014-03-08, 07:06
Nej helt vanliga glödlampor.
Missade att skriva i att abs inte fungerar, hjulen låser vid broms prov.
Kan ett fel i styrboxen göra att bromsljusen ej fungerar?

Jonny
2014-03-12, 21:54
Jag hade detta problem på min Passat -03 i höstas, bytte bromskontakten och efter det fungerade detta. följde du montage anvisningen till din kontakt. det är ju nån sorts automatisk justeringen på den som måste monteras rätt, följde med en beskrivning till min kontakt. apropå led lampor så monterade jag biltemas leddar på skyltbelysningen innan min kontakt gick sönder så kanske. men nu fungerar det fast jag har leddarna kvar.:)

Guzz
2014-03-17, 09:10
Felet löst. Jag har tillbringat tid i skamvrån :o . Det var en trasig säkring till bakljuset .
Jag har lite svårt att se logiken i att den säkringen ska inverka på farthållare,abs,esp och ge den felkoden.