handdator

Visa fullständig version : GTI MK 7 - plastig inreding?



jimZon
2014-02-28, 14:11
Jag går i bilbytartankar och kikade på den nya GTI MK7. Men jag tyckte den såg ganska plastig ut inuti. Är detta bara en inbillning från min sida eller är det fler som tycker samma sak?

Marcus
2014-02-28, 14:20
Håller med - har tagit upp detta tidigare i en annan tråd. Tycker den både ser och känns onödigt plastig. Det är i alla fall min upplevelse. Har ju inte djupdykt i den eller använt bilen. Tror att den där billiga pianolack-plasten a´la Kia/Hyundai/Sydkorea stör en del för ögat. Min upplevelse är att Golf 6 var mer solid. Värst tycker jag det är med kontrollerna till Climatronicen som är bedrövliga - rundlarna sviktar ju vid minsta tryck!

jimZon
2014-02-28, 14:22
Ja, samma intryck fick jag också på reglagen. Tråkigt tycker jag faktiskt.

Bossni
2014-03-05, 21:45
Provsatt en idag jag med. Har också en gti 6 som jag jämför med. Nått ni kanske inte har tänkt på, Gångjärnet eller vad ska man kalla den här stoppgrejen som håller dörren? Åh man öppnar dörren så går en metallfjäder in i ett ovalt hål så att dörren inte stängs. På golf 6orna så har du tre lägen på 7 an har du bara 2 lägen. Det betyder att det läget i mitten man alltid använder är borta. Så dörren får öppnas helt eller bara lite, tror risken ökar väldigt mycket att ens dörr åker upp å slår upp en buckla i bilen bredvid.

En sammanfattning

Tror att sittdynan på stolarna är bredare (nackdel)

plastig(nackdel)

Gångjärnet på dörren (nackdel!!)

Nån mjuk billig isolering runt batteriet till skillnad mot en fin låda i plast jämfört med mk6 (nackdel)

Fälgar som snurrar åt olika håll på vänster resp höger sida, skulle haft vänster å högerfälgar men förmodligen är det dyrare (nackdel)

Skärmarna bak är det fulaste jag har sett på nån bil. Sticker ut alldeles för mycket. Skulle haft fälgar med mycket mycket lägre ET för att fylla ut dem. (syns bäst om man står 2-3 meter bakom bilen) (nackdel!!!!!!!)

18 knappar på ratten fattar ni 18 knappar att stirra ner på, man hinner krocka sönder bilen innan man kommer hem med den från återförsäljaren (12st på mk6) (nackdel)

Dyrare trotts att den är billigare att tillverka än mk 6(nackdel)

Detta är bara några av sakerna jag han märka idag. Jag kan säga att jag säljer inte min gti 6. Inte en chans :)

Förresten har vi nån här som jobbar på vw och kan kolla på en mk7 å ge mi klarhet i en sak?

oskee
2014-03-06, 19:42
Tja.
Håller med om bakskärmarna och plastigheten. Därför vart den en A3 för mig. Där kändes interiören robustare.

Snuggy
2014-03-07, 07:35
Provsatt en idag jag med. Har också en gti 6 som jag jämför med. Nått ni kanske inte har tänkt på, Gångjärnet eller vad ska man kalla den här stoppgrejen som håller dörren? Åh man öppnar dörren så går en metallfjäder in i ett ovalt hål så att dörren inte stängs. På golf 6orna så har du tre lägen på 7 an har du bara 2 lägen. Det betyder att det läget i mitten man alltid använder är borta. Så dörren får öppnas helt eller bara lite, tror risken ökar väldigt mycket att ens dörr åker upp å slår upp en buckla i bilen bredvid.

En sammanfattning

Tror att sittdynan på stolarna är bredare (nackdel)

plastig(nackdel)

Gångjärnet på dörren (nackdel!!)

Nån mjuk billig isolering runt batteriet till skillnad mot en fin låda i plast jämfört med mk6 (nackdel)

Fälgar som snurrar åt olika håll på vänster resp höger sida, skulle haft vänster å högerfälgar men förmodligen är det dyrare (nackdel)

Skärmarna bak är det fulaste jag har sett på nån bil. Sticker ut alldeles för mycket. Skulle haft fälgar med mycket mycket lägre ET för att fylla ut dem. (syns bäst om man står 2-3 meter bakom bilen) (nackdel!!!!!!!)

18 knappar på ratten fattar ni 18 knappar att stirra ner på, man hinner krocka sönder bilen innan man kommer hem med den från återförsäljaren (12st på mk6) (nackdel)

Dyrare trotts att den är billigare att tillverka än mk 6(nackdel)

Detta är bara några av sakerna jag han märka idag. Jag kan säga att jag säljer inte min gti 6. Inte en chans :)

Förresten har vi nån här som jobbar på vw och kan kolla på en mk7 å ge mi klarhet i en sak?
Därför kör man R32 Golf V :cool:

wibmag
2014-03-07, 19:21
Det är lite skönt att andra också har lagt märke till att många detaljer på Mk7 är "optimerade", den känns klart spinkigare än en Mk6. Men den är ju också lättare, starkare och förmodligen en bättre bil, vilket alla tester visar, men det störde mig lite. Kombinera det med ointresserade säljare...