handdator

Visa fullständig version : RCD510 diverse frågor.



Nikkdaprick
2014-02-23, 18:44
Tjena!

Jag har som rubriken lyder några frågor angående RCD510 med Dynaudio i min golf gti -10.

1: När jag spelar musik via MDI-kabeln och iphone 5 + original adapter till lightning så får jag som ett skärande ljud i diskanterna. Detta verkar bara förekomma när det är en bred ljudbild, som att enheten inte riktigt klarar av allt på samma gång.
Men när jag spelar samma musik på samma volym via AUX är det inga problem alls. Kan detta avhjälpas med uppdatering av Firmware?

2: Kan man uppgradera Firmware i RCD510 själv och om så är fallet, Hur gör man?

3: Baslåda? har sett att det finns en baslåda att köpa från VW original. Kan man inte koppla in en själv? Med Dynaudio ska man ha ett extra slutsteg någonstans, kanske kan man koppla in ett steg för bas från den?
Man vill ju inte "tjuva" från någon högtalarkabel och köra hög till lågnivåomvandlare.

Tacksam för svar!

smed
2014-02-24, 11:27
3. Sitter ett slutsteg under förarstolen, om du plockar bort plastlocket. Troligtvis ett 8-kanals Blaupunkt. Lågnivå finns ej så du lär skaffa ett steg som har högnivåingång och autostart. DLS vet jag har ett prisvärt sådant. Alternativt skaffa en hög-lågnivåadapter. Som du nog märkt sänker stereo-aset basen när man spelar över en viss volym och det distar. Troligen för att VW inte vill byta stekta högtalare på garantin då tondöve Gusten spelat "full volym" för att impa på polarna. Du kommer att få för mycket bas på låg volym och för lite på hög volym. Går iofs komma runt med en schysst DSP.