handdator

Visa fullständig version : Missljud styrning Golf 7 1,4 TSI GT



VW71
2014-02-19, 20:25
Hej!

Undrar om någon haft samma problem som oss... Vid vridning av hjul vid stillastående eller mycket låg fart så knäpper och knarrar det, låter från både vänster och höger, men märks inte vid minus grader. Ingenting känns konstigt med styrningen. Bilen är inte ens en månad gammal...

SportlineTSI140
2014-11-15, 22:02
Hej!

Undrar om någon haft samma problem som oss... Vid vridning av hjul vid stillastående eller mycket låg fart så knäpper och knarrar det, låter från både vänster och höger, men märks inte vid minus grader. Ingenting känns konstigt med styrningen. Bilen är inte ens en månad gammal...

Hej !
Är ni nöjda med bilen annars?..
Går i nybilsköpartankar och är sugen på en GT...
Hiss el diss?..;-)

jesseboy73
2014-11-16, 06:49
Vi har en del knarrande ljud vid större rattutslag och låg fart. Dock är vår bil en äldre, en -06 Touran.
Jag tänkte direkt att det var fjäderbenslagren. Dessa är dock enligt serviceboken bytta, så jag blir osäker.
Kan iofs vara felmonterade men det känns inget i ratten när man svänger.
Jag är också intresserad av att höra teorier om detta.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Peter-C
2014-11-16, 10:13
Hej!

Undrar om någon haft samma problem som oss... Vid vridning av hjul vid stillastående eller mycket låg fart så knäpper och knarrar det, låter från både vänster och höger, men märks inte vid minus grader. Ingenting känns konstigt med styrningen. Bilen är inte ens en månad gammal...

Nej det tror jag inte att jag har. Dock kan det ju uppstå om du samtidigt håller lite lätt på bromsen när du rattar. Då släpper beläggen lite och det hörs. Likaledes kan det låta om du backar och bromsar eftersom beläggen flyttar sig.

Har du autohold aktiverat eller lagt i handbromsen så tvingar det ju bakhjulen till broms. Då blir det ju spänningar om du rattar stillastående....

/Peter